Nama bayi adalah subjek kontroversi dalam budaya pop: Rob Kardashian dan Blac Chyna hanya menamakan anak perempuan mereka yang baru lahir Dream dan menetapkan Internet terbakar dengan pendapat orang asing, secara semula jadi. Mungkin mereka pergi dengan ‘Mimpi’ kerana ia adalah nama yang jarang digunakan, unik, tetapi siapa yang hendak dikatakan? Tidak ada pendapat tentang bagaimana nama orang asing nama anaknya benar-benar tetapi kami perlu mengakui bahawa ia menyeronokkan untuk melihat bagaimana dan mengapa orang memilih nama anak-anak mereka, oleh itu kami mencetuskan laporan tahunan BabyCenter mengenai nama-nama yang paling popular pada tahun ini. Terdapat beberapa kejutan dan trend yang mencerminkan tahun dalam budaya pop, dan kita boleh menghukum upticks ini tanpa rasa seperti jerks total. Terima kasih, perangkaan!

Walaupun 2016 telah menjadi masa yang sangat liar, BabyCenter melaporkan bahawa tiga nama yang paling popular untuk lelaki dan perempuan adalah nama yang agak standard; Sophia, Emma, ​​dan Olivia adalah tiga nama teratas, dan Jackson, Aiden, dan Lucas adalah pesaing untuk lelaki. Akan tetapi, Liam, yang mungkin disebabkan oleh nama Liam Hemsworth dalam tajuk utama kerana perjumpaan baru-baru ini dengan Miley Cyrus. Aria adalah nama kelapan yang paling popular untuk kanak-kanak perempuan, yang boleh menjadi bukti populariti Pretty Little Liars. Atau suka, itu hanya nama cantik. Sama ada jalan.

Apa yang lebih menarik daripada senarai nama-nama teratas ialah trend yang namanya menjadi lebih popular sepanjang tahun ini. Sebagai laporan Buzzfeed, nama-nama ditarik dari aksara Perkara yang tidak dikenali meningkat: “Dustin (naik 32%), Mike (naik 28%), dan Joyce (naik 23%).” Orang juga benar-benar berteknologi, dengan nama Cloud naik 76% tahun ini untuk kanak-kanak lelaki. Aneh tapi comel, kerana mungkin nama terbaik, betul?

Mungkin yang paling menarik, nama Hillary naik 64%, berikutan larian Hillary Clinton dalam pilihan raya 2016. Nama Ivanka juga melonjak, tetapi dengan margin yang lebih kecil sebanyak 39%. Donald hanya meningkat 5% pada 2016. Rasanya seperti menang, dalam beberapa cara yang tenang. Anda boleh menyemak semua keputusan untuk diri anda di sini.