the-big-bang-theory-the-viewing-party-combustion.jpg
PHOTO: CBS / Monty Brinton

Dengan tiga episod baru untuk sembilan musim Teori Big Bang, peminat mati-matian cukup bijak untuk mengetahui bahawa sesuatu yang besar dihidupkan untuk cita-cita kesayangan kita yang tercinta pada musim ini. Adakah Bernadette dan Howard mengetahui jenis kelamin bayi mereka? Adakah Sheldon bercadang untuk Amy? Adakah bapa Leonard akan mendedahkan rahsia yang tidak pernah diberitahu tentang anaknya? Dan akan Raj masih ada juggling dua wanita?

Ada kemungkinan tiada sesiapa senario itu akan berlaku, tetapi satu perkembangan besar hampir dilakukan dalam episod terbaru, “Pembakaran Parti Penonton.” Leonard memutuskan untuk memboikot mesyuarat perseorangan bilik mesyuarat Sheldon setiap suku tahun-dan secara semulajadi, itu tidak terlalu baik dengan Encik Obsessive Compulsive. Leonard mengejek, Sheldon mengeluh, dan selama 22 minit akan datang, nuansa melampau setiap karakter meningkat ke permukaan. Kemudian ada Amy, yang membuka mata Leonard kepada hakikat bahawa Penny adalah seorang lelaki Sheldon untuk hampir segala-galanya dalam hidupnya (sama dengan Bernadette untuk Raj). Sama seperti kesepakatan rakan sebaya mungkin telah melihat hari-hari terakhirnya, dan Leonard sebenarnya boleh memasuki apartmen isterinya sepenuh masa … BAM! Tiada apa yang berlaku.

Nah, itu tidak sepenuhnya benar. Howard mempunyai reaksi alergi terhadap sandwic deli tiga kaki panjang yang besar, dan kumpulan itu berganding bersama di hospital untuk memastikan bahawa wajahnya tidak akan kekal sebagai belon Hari Sabat Hari Macy. Dan seperti itu – sebaik sahaja Sheldon mungkin meminta Amy untuk masuk, dan Penny akan bercucuran dengan Leonard-kami tidak lagi mempunyai resolusi sama sekali. Episod itu berakhir, dengan Penny dan Leonard di tempat tidur (ya, yang ada di apartemen Leonard dan Sheldon), dan keadaan rakan sekelas yang paling tidak masuk akal sejak Morgan dan Collette Projek Mindy.

Kesemua ini bermakna satu perkara: Ribut yang sempurna membakar para penulis untuk menggegarkannya pada akhir 12 Mei. Episod malam ini mungkin kelihatan biasa dan rutin-tetapi jika anda memberi perhatian, pertunjukan itu bijak meletakkan asas untuk akhir yang mendedahkan. Dan jika tidak? Nah, maka bazinga pada saya.

Satu episod baru Teori Big Bang akan disiarkan pada Khamis, 28 April, di CBS.