Jalan Chrissy Metz untuk berjaya tidak mudah. Pada Februari 2017, dia membuka Glamour mengenai bagaimana dia hanya mempunyai 81 sen dalam akaun banknya ketika dia memesan Inilah kita, persembahan yang melontarkannya kepada bintang. Dan sekarang dia bercakap tentang satu lagi bab yang menyakitkan dalam hidupnya: tahun remaja, ketika dia berkata, ayah tirinya rapi disalahgunakan dan menyedihkan lemaknya.

Dalam petikan dari memoirnya yang akan datang, Ini Adakah Saya-Bersedia oleh Orang untuk cerita sampul minggu ini-Metz menerangkan bagaimana ibunya berkahwin semula lelaki baru, yang dia panggil Trigger, ketika berusia sekitar lapan tahun. Bersama-sama, ibunya dan Trigger mempunyai bayi, dan Metz menulis bahawa Trigger jelas mengutamakan anak biologinya atas Metz dan adik-beradiknya. Metz juga menulis bahawa ibunya tidak pernah melihat bagaimana Trigger merawatnya kerana dia selalu bekerja.

“Tubuh saya sepertinya menyinggung perasaannya, tetapi dia tidak dapat menahan diri, terutama ketika saya sedang makan,” kata Metz. “Dia bergurau tentang meletakkan kunci di dalam peti sejuk. Kami telah hidup dengan kekurangan makanan untuk sekian lama ketika berada di sana, saya merasa seperti saya perlu memakannya sebelum ia hilang.

Penyusuan makanan berterusan ini menyebabkan Metz menyelinap makanan ringan sehingga tiada siapa-terutamanya Trigger-akan melihat. “Saya akan bangun di tengah malam dan makan,” katanya menulis dalam bukunya. “Saya akan menyelinap makanan untuk makan di bilik mandi, Cookies, cip, perkara yang boleh saya makan secepat mungkin untuk mengelakkan pengesanan. Perkara yang akan memberi saya kebahagiaan singkat kebas.”

Di suatu tempat di sepanjang jalan, penyalahgunaan lisan Trigger menjadi fizikal. Metz mengatakan bahawa dia tidak pernah menumbuk wajahnya, hanya badannya: “perkara yang menyinggungnya begitu banyak.”

“Dia mendorong saya, menampar saya, menumbuk lengan saya,” dia menulis. “Dia akan memukul saya jika dia fikir saya melihatnya salah, saya masih ingat berada di lantai dapur selepas dia mengetuk saya, dan saya memohon untuk mengetahui apa yang saya lakukan.

Semasa zaman remaja, penyalahgunaannya juga berubah mental: Pencetus akan memaksa Metz untuk menimbang dirinya di hadapannya dan kemudian bertindak balas kepada nombor pada skala. Ia pertama kali berlaku ketika dia berumur 14 tahun. “Dia akan mendapat skala dari bilik mandi dan menikamnya dengan keras di atas lantai dapur.” Nah, dapatkan perkara yang sial! “Pencetus akan berteriak,” Inilah yang perlu anda ketahui, ‘”Tulis Metz.

“Dia duduk di kerusi bersebelahan dengan skala yang saya dapat. ‘Baik Tuhan yang maha kuasa!’ Dia menjerit setiap kali. Nombor itu kira-kira 140 atau 130. Kebanyakan kawan saya memberi berat kira-kira 90 paun. ‘Kenapa awak semakin gemuk?’ Dia menuntut. Saya melihat gambar-gambar saya dari masa itu, dan saya akan begitu baik dengan saiz itu sekarang. Tetapi saya fikir saya besar, “katanya.

Walaupun demikian, walaupun Metz berpegang pada peluang untuk mengikat dengan Trigger, seperti ketika mereka menonton dokumenter Perang Sivil bersama-sama di TV. Saat-saat itu, Metz berkata, menanamnya.

Hubungan mereka berbeza hari ini. Metz menulis bahawa Trigger kini menyusahkan cara dia merawatnya dan sejak itu mereka membuat perubahan. “Kami mempunyai hubungan sekarang,” kata Metz. “Saya suka dia dan saya peduli kepadanya.”

Adalah luar biasa bahawa pelakon itu dapat melihat kembali pada masa ini dengan empati dan ketulusan. “Saya seorang cookie yang sukar,” kata Metz Orang. “Tetapi ini salah satu perkara yang cuba memecahkan semangat anda.”

Memoir Metz Ini Adakah Saya keluar 29 Mac.

Inilah kita Label Cerita Bintang Chrissy Metz Plus-Size: “Saya Jadi Lebih Banyak daripada Berat Saya Membawa di Tubuh Saya.”

Chrissy Metz: Memainkan Peranan Itu “Tidak Mengenai Menjadi Wanita Plus-Size” Adakah Wilayah Di Uncharted