Evolusi muzik Miley Cyrus agak menarik. Dia bermula dengan pop bubblegum yang dibungkus dengan terang semasa Hannah Montana tahun, kemudian beralih ke tahun 2010 yang menggigil Tidak Boleh Dijinakkan. Transformasi seterusnya, Bangerz, telah dicirikan oleh prestasi VMA yang mengusik lidah dan bunyi elektro-hop yang cerah, hampir agresif. Tetapi itu hanyalah hujung gunung ais: Pada tahun 2015 penyanyi dilepaskan (secara percuma) Miley Cyrus & Dia Petz Mati, pelbagai liar pop psychedelic-jika anda juga boleh memanggilnya itu-tetapi album itu gagal menghasilkan single hit. Nilai kejutan percubaan Cyrus yang terakhir mempunyai peminat yang tertanya-tanya bagaimana dia akan mendahului dirinya. Terus terang, di mana seseorang pergi selepas melepaskan album dengan “petz mati” dalam tajuk?

Jawapannya, nampaknya, adalah bunyi yang lebih lembut. Peminat dapat mendengar lagu baru Cyrus, “Malibu” (yang mengenai tunangnya, Liam Hemsworth), dalam promo baru untuk Anugerah Muzik Billboard 2017, di mana dia akan tampil. Dan benar kepada apa yang Cyrus memberitahu majalah itu, ia tidak seperti apa yang dia lakukan sebelum ini. Lagu ini menukar rentetan elektronik keras dari Bangerz dan Dead Petz untuk musim panas, bunyi pop-rock yang berangin. “Malibu” adalah lagu pertengahan tempo melalui dan melalui-tetapi pengeluarannya yang cerah dan menyegarkan pasti menjadikannya pesaing untuk Lagu Summer.

Semak sendiri untuk tweet, di bawah:

“Malibu” menjajarkan dengan baik dengan anak-anak lelaki midtempo mendominasi radio pop sekarang. Sebenarnya, beberapa rakan sebaya Cyrus telah berdagang dalam kesesakan menari percikan untuk mendapatkan lebih banyak riang. Album terakhir Lady Gaga, Joanne, mengandungi sebilangan besar pemecatan elektro-pop, dan single baru Katy Perry (“Bon Appétit”) lebih banyak dipukul daripada didorong dengan segera.

Menurut Billboard majalah, Cyrus akan debut “Malibu” pada 11 Mei dan buat pertama kalinya pada Anugerah Muzik Billboard 2017 pada 21 Mei. Pastikan mata anda (dan telinga) dikupas.