Unassuming and down-to-earth: Dua sifat yang anda tidak akan dijangkakan dikaitkan dengan salah satu bintang terpanas muzik negara, tetapi Dierks Bentley bukanlah bintang biasa anda. Terkejut itu Glamour akan mahu menemuinya, dia bukan sahaja mengucapkan terima kasih kepada kami kerana menghabiskan masa bercakap dengannya, tetapi pada keesokan harinya di ACM dia berhenti untuk memberitahu kami dia benar-benar menikmati perbualan. Dan pada usia 39 tahun, kami tidak mengharapkan bapa yang sudah berkahwin tiga berubah. Beliau baru-baru ini dicalonkan untuk dua Anugerah Muzik CMT (dan dipersembahkan di CMT Fest pada 11 Jun di Nashville) -Dierks ‘bintang hanya akan terus meningkat-seperti yang kita menghargai dia. Di sini dia membuka kisah tentang belakang nama yang luar biasa (tetapi mengagumkan), bagaimana dia tahu isterinya adalah The One, dan menolak melewati kesakitan yang dilalui ayahnya.

dierks bentley glamour

Glamour: Saya pasti pasti setiap wanita sedang menghancurkan kamu sekarang.

Dierks Bentley: Apa?!

Glamor: Adakah anda tidak tahu ini? Setiap kali saya menyebut nama anda, kanak-kanak perempuan berpaling.

Dierks: Wow. Anak perempuan saya hanya menulis saya selepas saya menghantarnya video yang menakutkan, dan sambutannya adalah, “Ayah, saya akan toot di wajah anda apabila anda pulang ke rumah.” Jadi jika itu menghancurkan saya … Saya tidak tahu mengenainya, tetapi saya menghargainya. Saya hanya menumpukan perhatian kepada muzik dan band saya dan meletakkan rekod yang memberi impak kepada orang ramai. Hei, jika seseorang menghancurkan saya dan ia membawa mereka keluar ke persembahan, jadi jadilah!

Glamour: Apa pendapat isteri awak tentang semua ini?

Dierks: Nah, pertama, dia suka Glamour. Dia begitu teruja ketika saya memberitahu dia saya akan melakukan wawancara ini.

Glamour: Semua, saya suka itu. Beritahu dia terima kasih!

Dierks: Saya akan. Dia sentiasa membebaskan saya tidak kira apa yang saya pakai atau kelihatan seperti. Dia penyokong besar. Orang selalu bertanya kepadanya bahawa jika dia ketakutan bahawa suaminya berada di jalan dan kanak-kanak perempuan mengagumkan, tetapi saya telah melakukan ini dalam masa yang lama dan dia tahu siapa saya.

Glamour: Dierks adalah nama tengah anda. Apa nama pertama kamu?

Dierks: Frederick. Itulah Frederick Dierks Bentley, tetapi seluruh keluargaku pergi dengan nama tengah mereka-kakak saya, abang saya. Jadi dari hari ke hari, saya selalu dipanggil Dierks. Ibu saya sangat kecewa apabila saya menamakan anak saya dengan betul. Saya memberitahunya bahawa nama pertamanya sebenarnya akan menjadi nama pertamanya! Itulah cara orang biasa melakukannya, jadi saya tidak tahu mengapa dia melakukannya dengan cara itu! Orang tertanya-tanya jika Dierks adalah nama panggung.

Glamour: Anda mempunyai nama negara yang sempurna.

Dierks: Orang mengatakan saya itu nama yang dahsyat! Seperti mungkin saya harus pergi oleh Buck Bentley? Tetapi jika anda mengatakan demikian. [Ketawa] Saya telah melihat ia dieja dan dinyatakan salah banyak kali.

Glamour: OK, jadi “Mabuk di Plane.” Berapa kali anda pernah mabuk dalam pesawat? Dan semua orang bertanya kepada anda?

Dierks: Semua orang selalu menganggap saya akan mabuk dalam pesawat sekarang, tetapi saya seperti, “Tidak, ia adalah 9 pagi!” [Ketawa] Sebagai pemuzik profesional, kami menghabiskan banyak masa di kapal terbang dan mempunyai banyak kupon minuman Barat Daya. Kami sebenarnya telah meminum satah dari bir sejam ke dalam penerbangan. Krew itu seperti, “Orang ramai, kerana kumpulan tertentu di dalam pesawat, kami keluar dari bir.” [Ketawa]

Glamour: Jadi saya tidak boleh ketakutan bahawa anda mempunyai lesen perintis anda!

Dierks: Ha! Saya suka terbang, dan saya terbang jauh. Saya akan terbang ke [Dallas], tetapi cuaca tidak bekerjasama. Saya sangat suka terbang, tetapi sangat bagus untuk melompat di atas kapal terbang, duduk, dan membiarkan orang lain melakukan angkat berat, tetapi terbang adalah keghairahan utama saya untuk memastikan.

Glamour: Pada nota yang lebih serius, saya tahu bagaimana “Riser” peribadi adalah untuk anda selepas kehilangan ayah anda. Bagaimana anda bangkit selepas masa yang sangat sukar ini?

Dierks: Ia turun ke perspektif. Saya baru saja bertemu dengan seorang kanak-kanak Make-a-Wish dan yang membantu menjaga perkara dalam perspektif. Ayah saya berumur 88 tahun, dan itulah jumlah yang cukup baik untuk diperiksa. Saya juga realistik bahawa ia adalah kesakitan yang membosankan yang tidak pernah hilang dan itu normal, tetapi semula jadi. Anda masih perlu mengenalinya. Apabila ayah saya meninggal dunia, Bono sebenarnya menulis surat kepada saya…

Glamor: The Bono? Adakah anda tahu Bono??

Dierks: Ya, saya buat. Dia berkata, “Saya tidak tahu berapa dekat atau jauh, tapi itu hanya stinker.” Itulah perkataan yang hebat untuknya. Ia hanya stinker. Terdapat begitu banyak perkara yang lebih teruk berlaku di dunia sekarang, jadi ayahmu meninggal dalam usia 80-an? Tetapi masih, ia hanya stinker. Ayah saya bersama saya untuk kemenangan ACM pertama saya, dan kini saya dinamakan tujuh dan lagu “Riser,” tetapi pada akhirnya anak saya dilahirkan, jadi ia adalah perkara yang penuh lingkaran-hidup ini. Saya fikir perspektif adalah kunci kerana jika anda bernasib baik, itulah perintah yang berlaku di dalamnya.

dierks bentley acms carpet

Glamour: Anda akan datang pada 10 tahun perkahwinan. Apa yang dimeteraikan untuk anda dan Cassidy semasa anda bertarikh?

Dierks: Saya sudah kenal isteri saya sejak berusia 13 tahun di gred kelapan, dan kami agak berteman dengan rakan-rakan terbaik. Kami berdua selalu digantung, tetapi saya benar-benar mahukannya. Kami bertarikh sekitar 17 tahun, tetapi saya tidak cukup matang untuknya. Kami sentiasa berhubung dan akan bertemu satu sama lain apabila rakan-rakan berkahwin atau rumah untuk musim panas. Kemudian dia keluar di San Francisco melakukan iklan, dan saya berada di Nashville, dan kami tidak boleh membuatnya bekerja, jadi kami bergerak. Tetapi dia datang ke pertunjukan yang saya mainkan di Vegas pada tahun 2005, dan kami membuka untuk George Strait pada 5 Februari, dan saya hanya tahu dengan segera. Kami melangkah di Mexico pada akhir tahun ini.

Glamor: Kualiti apa yang anda sayangi tentang dia?

Dierks: Dia selalu mempunyai senyuman dan ketawa yang hebat ini, dan saya hanya mendapati dia benar-benar comel, yakin. Dia boleh menjadi sangat keras kepala seperti saya, tetapi dia hanya orang yang sangat belas kasihan, sentiasa memikirkan orang lain. Dia mempunyai senyuman yang hebat, dan dia mendapati saya lucu.

Glamour: Kip Moore memainkan jenaka praktikal yang dahsyat, tetapi lucu pada anda baru-baru ini. Dia tahu awak akan membawanya pulang, tetapi adakah anda banyak berfikir tentang perkara ini?

Dierks: Ya, kita mempunyai dia sepanjang musim panas [lawatan], jadi dia terperangkap, dan saya tahu di mana dia akan selama 60 minit. Dia akan berada di dalam sebuah kotak di atas pentas, jadi saya mempunyai masa yang cukup untuk menghasilkan beberapa perkara bodoh. [Ketawa] Dia suka bekerja, jadi kami mempunyai idea-idea kecil, seperti melekat mikrofonnya dalam dumbbell 50 pound dan kemudian dia perlu mengangkatnya sepanjang malam untuk menyanyi. Dia mungkin suka kerana dia boleh mendapatkan senaman dan nyanyiannya pada masa yang sama! [Ketawa] Jadi, perkara kecil yang saya fikirkan. Bukan hanya satu perkara yang besar. Harus simpan dia di jari kakinya!

Apa lagu kegemaran anda Dierks, dan apa yang paling anda sukai tentang dia?

Lihat apa yang berlaku apabila kami menjumpai Dierks di ACM bulan lepas!