Orang ramai telah lama percaya itu Pretty Little Liars adalah pertunjukan “menakutkan”, tetapi saya memanggil lembu. Pretty Little Liars adalah banyak perkara-tidak masuk akal, campy, konyol, dan lain-lain-tetapi ia tidak pernah benar-benar menakutkan. Mungkin ini kerana saya mempunyai toleransi yang tinggi untuk kengerian. Mungkin saya mati di dalam. Atau mungkin saya betul! Maaf, pencari keseronokan, tetapi tidak ada apa-apa yang mengerikan kira-kira empat twentysomethings indah yang melancarkan mata mereka selama 40 minit terus sambil mengelakkan mesej teks sekali-sekala dari nombor yang terhad. (Sidebar: Adakah itu perkara yang sebenar? Bolehkah anda menerima teks dari nombor yang disekat? Atau ini hanya beberapa malarkey pixie-dust yang dicipta oleh I. Marlene King-jenis yang sama yang membolehkan Hanna Marin, 23 tahun, tiket penerbangan kelas? Beri saya jawapan, orang!)

Kembali ke titik utama saya, walaupun: PLL tidak menakutkan-baik, sehingga sekarang. (Sekarang, saya maksud pukul 11:15 malam tadi, tetapi itu hanya membahagi rambut Aria Montgomery.)

Freeform menjatuhkan treler baru untuk musim akhir Pretty Little Liars pada malam Selasa (3 Januari), dan ia membuat saya masak, makan, dan mencerna semua kata-kata saya. Mengapa? Kerana ini ish menakutkan! Seperti, benar-benar menakutkan. Dan itu mengatakan banyak datang dari seseorang yang menonton The Exorcist dengan sendirinya dan berada dalam mimpi kesembilannya 15 minit selepas ia berakhir.

Saya tidak melebihkan, saya bersumpah! Freeform gussied yang baru ini PLL penggoda dengan muzik yang mengasyikkan, kelihatan mengerikan daripada semua PLL kanak-kanak perempuan, dan monolog suara yang jahat dari Mona yang membuatnya Yang bersinar mantra menyeramkan kembar terdengar seperti menyanyikan lagu sekolah. (“Datang bermain dengan kami” secara literal menjadi, “Baiklah bermain dengan kami.” Itulah kuasa Mona Effing Vanderwaal, rakan-rakan saya.)

Begitu banyak kekecewaan yang dimasukkan ke dalam klip 30 saat ini. Emily melangkah ke lorong sambil menggunakan lilin! Spencer tergesa-gesa (eh ?!) memecahkan beberapa objek pelik! Hanna perlahan-lahan membuka pintu dan mengambil jeda dramatik! Jeda yang dramatik! Bilakah Freddy Krueger pernah?

Mengintip penggoda dalam tweet itu, di bawah:

Semua jenaka diketepikan, saya suka. Tempat baru ini mengesahkan apa yang saya selalu fikir: Panggilan dari “A” datang dari dalam rumah.

Musim 7B daripada Pretty Little Liars Perdana Menteri pada 18 April di Freeform.