0125 jamie lynn spears at

“Dunia tidak pernah bertemu dengan saya sebagai orang dewasa,” kata Spears, yang mengadakan perayaan ulang tahun awal di Nashville.

Jamie Lynn Spears baru berusia 16 tahun ketika dia, dalam kata-kata satu akhbar, “kehamilan remaja yang paling tinggi di luar nikah dalam sejarah Hollywood.” Dan kemudian-poof! -Nya hilang dari mata awam. Sekarang, pada malam hari ulang tahunnya yang ke dua puluh satu, dan dengan muzik baru dalam kerja-kerja, ibu tunggal dan penyanyi-penulis lagu berkongsi apa yang sebenarnya berlaku.

Ia adalah tahun 2007. Saya telah mengadakan pertunjukan Nickelodeon, Zoey 101, dan setelah kami menembak, saya hanya mahu pulang ke Louisiana dan menamatkan sekolah menengah, menjadi pemandu sorak, semua itu. Kemudian saya mendapati saya sedang mengandung [oleh kemudian – teman lelaki Casey Aldridge]. Saya berusia 16 tahun. Saya mempunyai seorang teman lelaki. Ia tidak menjadikannya sempurna atau tidak. Tetapi saya dihakimi untuk sesuatu yang mungkin kebanyakan orang lakukan. Saya masih muda. Saya jatuh cinta. Saya seperti setiap remaja lain, kecuali saya mempunyai nama terakhir ini. Dan saya membuat keputusan yang selama-lamanya keputusan saya.

Casey adalah cintaku yang pertama. Sejak hari saya melihatnya, saya hanya mahu berkahwin dengannya dan bersamanya selama-lamanya. Saya percaya keselamatan dan kawalan kelahiran sebagai pencegahan. Tetapi seperti banyak gadis muda … saya sangat takut pergi ke doktor. Dan saya berada di pameran Nickelodeon, dan ia [berasa] sangat memalukan untuk meminta seseorang untuk meletakkan saya pada kawalan kelahiran. Saya tidak mahu bertanya kepada doktor saya, kerana dia mempunyai seorang gadis kecil.

Apabila saya mendapati saya mengandung, [ibu bapa saya dan saya] membuat keputusan untuk melakukan temuduga okey! majalah tentangnya. Saya tahu saya perlu memberikan penjelasan kepada peminat saya, dan saya mahu ia berada dalam kata-kata saya terlebih dahulu. Saya terpaksa membuat keputusan bahawa saya boleh tidur setiap malam. Saya berasa bertanggungjawab terhadap gadis-gadis muda dan ibu-ibu yang mungkin saya keliru dan dikecewakan. Saya memohon maaf untuk itu. Tetapi saya tidak cuba untuk menggemari kehamilan remaja. Saya benci apabila [tabloid] berkata demikian. Semua orang ditangani tangan kad. Ia adalah pilihan saya untuk bermain dengan cara saya bermain. Tetapi komen yang membenci itu menyakitkan. [Kumpulan induk marah pada bintang Nickelodeon, dan tabloid mencetak khabar angin bahawa Spears mempunyai keguguran, bahawa dia menyerah bayinya, dan Aldridge menipu dia.] Saya sudah kecewa kerana perlu memberitahu ibu bapa dan ibu bapa Casey. Mempunyai dunia turun pada keadaan yang sudah menjejaskan keluarga saya sangat sukar. Tetapi inilah keadaan saya, dan saya melakukan yang terbaik.

Hidup sebagai ibu Maddie

Pada tahun 2008, Spears dan Aldridge berpindah ke Mississippi bersama-sama dan terlibat. Maddie Briann Aldridge dilahirkan pada 19 Jun. Adakah ia menyakitkan untuk ibu bapa saya membaca perkara tentang anak perempuan mereka? Ya. Jelas sekali melihat [liputan tabloid negatif Britney Spears], saya tahu sejauh mana ia boleh pergi. Saya tidak pernah mahu diletakkan di bawah pemerhatian semacam itu. Saya hanya mahu pergi dari situ sebanyak yang saya boleh, hanya pergi dan menjadi ibu dan mengetahui apa yang saya mahu, dan untuk mendapatkan rasa hormat kembali untuk diri saya sendiri. Bergerak ke sebuah bandar di mana-mana dan hanya menaikkan anak saya. Apa yang saya boleh jadi ibu yang baik. Jika ada sesiapa yang mengatakan apa-apa selepas itu, tidak ada yang boleh saya lakukan.

Saya sangat OCD tentang Maddie pada mulanya. Saya tidak mahu sesiapa sahaja untuk menontonnya atau menyentuhnya. Saya mahu melakukannya sendiri. Saya makan susu selama hampir setahun; Saya tidak dapat meninggalkannya sama sekali. Sungguh sedih kerana cinta saya dan Casey terpaksa berubah menjadi hubungan dewasa dengan cepat. Ada peluang kecil dua orang muda yang membuatnya melalui sekolah menengah dan semua drama itu, tetapi menjadikannya sebagai ibu bapa? Kami telah mencuba. Kami benar-benar mahu melakukannya dengan betul. Kami saling mencintai. Saya akan menyayanginya sebagai ayah Maddie sehingga saya mati. [Spears dan Aldridge dipisahkan pada tahun 2009.]

Sekarang bahawa Casey dan saya telah berpecah, Maddie pergi untuk melihatnya satu hujung minggu dari bulan itu. Saya tertanya-tanya bagaimana dia akan merasakan fakta bahawa saya masih muda apabila saya mempunyai dia dan bahawa bapanya dan saya tidak bersama-sama lagi. Itulah sesuatu yang saya perlu menerangkan kepadanya suatu hari nanti.

Buat masa ini, kebimbangan terbesar Maddie dalam hidup adalah apabila dia dapat melihat sepupunya seterusnya. Dia selalu bertanya, “Kenapa kita tidak boleh mempunyai [anak lelaki Britney dengan bekas suami Kevin Federline] Preston dan JJ di sini?” Mereka sangat rapat. Mereka seperti saudara dan adik perempuan. Mereka sangat berbau comel. Dan Maddie menyukai lagu-lagu Bibi Britney. Dia hanya menyukai segala-galanya yang berpakaian. Dia suka menari dan menyanyi dan semua itu. Saya pasti berfikir muzik berada dalam gennya.

Ia akan menjadi bodoh untuk duduk di sini dan mengatakan bahawa Maddie tidak akan suka budak lelaki satu hari dan dia tidak akan mempunyai teman lelaki. Saya hanya perlu mengendalikan bahawa cara terbaik yang saya boleh. Kedua-dua ayahnya dan saya akan memberi amaran kepadanya [tentang hubungan seks], dan saya berharap dia tidak mahu melakukan itu sama sekali, tetapi saya perlu memastikan bahawa saya juga realistik. Saya perlu mencari cara untuk berkomunikasi dengannya untuk membuat pilihan pintar dan membuat keputusan terbaik yang boleh dilakukannya.

Bukan ibu remaja purata anda

Apabila saya melihat MTV Ibu remaja telah keluar, saya masih ingat berfikir, Ya Tuhan saya, saya tidak sabar untuk melihat rancangan ini kerana ada orang lain di luar sana. Maksud saya, saya rasa untuk gadis-gadis itu. Saya sudah telah perempuan itu. Ia menunjukkan bahawa ibu adalah sukar. Terdapat banyak kali-terutama apabila Maddie akan sakit-apabila saya akan menangis kepada diri saya sendiri dan berfikir, saya benar-benar tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Ia memerlukan keberanian untuk menjadi seorang ibu muda, dan ia mengambil keberanian untuk membiarkan dunia menonton.

Saya telah berkunjung di sana sini, pergi ke majlis makan malam atau filem, tetapi tiada apa-apa lagi. Saya seorang ibu yang pertama. Saya mempunyai seorang gadis kecil, dan sehingga saya serius tentang seseorang, dia tidak akan berada di sekelilingnya. Saya tidak akan berkata, “Marilah ke rumah, dan mari menonton filem,” kerana saya ada Maddie di sana. Satu perkara yang membuat saya teruja adalah suatu hari yang mempunyai hubungan itu. Saya berharap untuk itu-saya benar-benar lakukan. Saya hanya mahu menjadi ibu bola sepak. Saya mahu memasak makan malam setiap malam. Saya mahu anak-anak pulang ke rumah dan menjadi kotor dan menjadikan rumah itu tidak kemas. Pada masa yang sama, saya perlu bersabar dan menunggu masa yang tepat dan lelaki yang tepat. Saya tidak akan pernah tahu bahawa sehingga saya melalui apa yang saya alami. Saya hanya sabar menunggu Prince Charming.

Versi kolejnya

Pada tahun 2009, Spears dan anak perempuannya berpindah ke rumah baru di Nashville supaya dia dapat meneruskan kerjaya baru.

Muzik selalu dekat dengan hati saya. Jelas sekali Britney telah melakukannya, tapi saya belum lagi mencari cara untuk menyatakan diri saya sebagai seorang artis. [Pengurus saya] berkata, “Kenapa awak tidak datang ke Nashville?” Jadi saya mula menulis dan menyiarkan lagu, dan orang berkata, “Ini benar-benar baik.” Saya telah belajar dari pemuzik terbaik. Ia seperti kolej untuk saya.

Saya lebih jujur ​​dalam lirik saya daripada apa-apa lagi. Di sinilah saya merasa paling selamat untuk menyatakan diri saya. Saya menulis tentang membesar, keluarga saya, Maddie dan hamil. Sekiranya saya hidup, mengapa tidak saya bercakap mengenainya? Saya rasa itu adalah perkara yang paling keren-menyedari bahawa ia adalah baik untuk menjadi diri sendiri dan benar-benar menceritakan kisah saya. Pada hujung persembahan, saya mengambil banyak nasihat daripada kakak saya. Tetapi saya mengharapkan pengawasan itu. Kali terakhir sesiapa pun mendengar apa-apa daripada saya, saya berusia 16 tahun dan mengandung. Apa yang boleh saya lakukan ialah yang terbaik-sentiasa ada orang yang tidak akan menyukai saya.

[Seperti untuk Britney], dia berada di tempat yang baik sekarang. Dia dilamun cinta. Dia mempunyai anak-anaknya. Jadi saya gembira untuknya. Sudah tentu, [bon kita sebagai ibu], itu satu perkara yang besar, anda tahu? Khususnya kerana ada jurang umur di sana-dia berusia 10 tahun lebih tua. Saya fikir jika saya berusia 20 tahun yang biasa, saya tidak akan dapat mengaitkannya dengannya.

Hari-hari ini, satu-satunya perkara yang saya rasa tidak menjadi ibu yang baik. Selagi Maddie sihat dan dia mencintai saya, selebihnya tidak penting.

Saya adalah seorang kanak-kanak yang membuat persembahan kanak-kanak. Kemudian saya pergi dan membesarkan anak saya, dan dunia tidak pernah bertemu saya sebagai orang dewasa. Ini adalah kali pertama sesiapa yang benar-benar bertemu dengan saya sebagai wanita dewasa dan ibu yang membuat keputusan tentang apa yang perlu dilakukan dengan kehidupan saya. Adakah orang mempunyai idea tentang siapa yang mereka fikir saya? Ya, dan itu baik dengan saya. Muzik saya akan bercakap untuk dirinya sendiri.

Saya akan mengakui, saya agak takut; ia adalah tempat terdedah untuk saya. Tetapi saya rasa 21 tahun akan menjadi tahun untuk saya. Saya harap ia akan berlaku. Mungkin juga lelaki-saya tidak tahu. Enam kaki tinggi, berambut perang, coklat, tan … Saya tidak peduli. Saya teruja untuk 21. Dua puluh satu akan menjadi tidak berani.

Jamie Lynn Spears menulis muzik dan tinggal di Nashville. Wendy Shanker adalah penulis lepas dan pengarang Adakah Anda Guru Saya: Bagaimana Perubatan, Meditasi & Madonna Menyelamatkan Kehidupan saya.