Musim ini cerita seram Amerika telah menjadi roller coaster emosi melalui penjajah North Carolina, setakat ini. Untuk recap…

[SPOILER]

  • Kami berjumpa Cricket Marlowe. Kami jatuh cinta dengan Cricket Marlowe. Kami kehilangan Cricket Marlowe.

  • Evan Peters kembali! Evan Peters mempunyai rambut merah! Evan Peters meninggal dunia, seperti, dua saat kemudian.

  • Semua orang terselamat daripada Butcher. Semua orang mati di tangan Jagal (mungkin).

Iaitu, kecuali satu watak yang berjaya bertahan dalam pembunuhan bulan darah (mengikut bom pekan lalu episod). Oleh kerana misteri di sekitar lubang besar Ryan Murphy kini hilang, peminat-peminat yang paling ramai sibuk menumpukan perhatian kepada siapa yang masih hidup. Tetapi kami mempunyai teori yang berbeza kami menghabiskan episod memikirkan (lagi): Agnes, pelakon yang memainkan Penjual Butang My Nightmare Roanoke (dimainkan oleh Kathy Bates), sebenarnya IRL Butcher. Pertimbangkan bukti…

Carta A: Pada permulaan episod, kita menyaksikan tiga kematian yang mengerikan: Penerbit bodoh Kembali ke Roanoke, Sidney, pembantunya, dan jurukamera-dan semua di tangan Agnes, berpakaian sebagai wataknya Penjual daging dan menghasilkan seorang tukang kayu. Pasti, dia marah pada Sidney kerana mengharamkannya untuk kembali ke persembahan, tetapi jika dia hanya menuntut balas dendamnya-mengapa membunuh dua lagi? Kecuali, Agnes adalah Jagal dan dia gila pada mereka semua untuk mengambil tempat tinggal di tanahnya sekali lagi.

Exhibit B: Shelby diserang oleh Agnes / Jagal di dalam rumah. Serius, gadis hampir memegang tangannya. Tetapi apabila Agnes hendak menyampaikan pukulan maut itu, Dominic (Cuba Gooding Jr.) menanganinya dan mengetuk dia tidak sedarkan diri, meninggalkannya di lantai bilik tidur. Kerana Dominic cenderung kepada Shelby, walaupun, Agnes misterius hilang dari lantai. BAGAIMANA BUKA BISA MELAKUKAN YANG KECUALI MEREKA?!

Exhibit C: Agnes / The Butcher teleports dari tidak sedarkan diri di lantai bilik tidur untuk mengenakan bayaran di Lee, Audrey, dan Monet di tengah-tengah hutan. Lee menembaknya dengan pistol yang diseretnya (hanya pintar dalam tandan) … tetapi seperti yang kita lihat, senjata tidak banyak untuk menghentikan hantu penjajah ini. Sekiranya Agnes adalah benar Jagal, dia akan muncul semula pada satu ketika dalam episod ini…

…yang dia lakukan! Kami melihat dia memetik peluru dari dadanya di dalam sarang bawah tanahnya dan bercakap dalam bahasa lidah tentang “tanahnya.” Dan untuk mengatasinya, dia muncul semula di rumah memanggil seluruh gengnya yang hantu itu. Tetapi apabila kita hendak menendang diri di belakang untuk membongkar salah satu daripada banyak belokan Ryan Murphy dan gilirannya, Agnes / The Butcher bersemuka dengan sebenar Penjual daging – yang memecahnya di kepala untuk menyamar sebagai kemuliaannya. Bummer. Nah, pergi itu teori.

Dalam berita lain:

  • The Polks sudah kembali. Mereka menculik Lee, menggosok minyak dan perasa di kakinya, dan kemudian mula memotongnya untuk makan. (WTF?!?) Mereka juga mempunyai Audrey dan Monet, yang mereka memaksa makan kaki Lee yang dicincang.

  • Kita boleh menyeberang orang lain dari senarai “kemungkinan yang masih hidup”. Shelby membunuh Matt dengan besi tayar selepas menyaksikan dia melakukan hubungan seks dengan penyihir kayu A.K.A. Lady Gaga A.K.A. OG tertinggi. Matt memberitahu Shelby bahawa dia suka dengan penyihir kayu, dan dia sebabnya dia kembali ke rumah; pembunuhan berlaku.

Jadi, untuk recap, Rory, Matt, Sidney dan anak kapal, Agnes, dan kemungkinan besar Lee semua mati. Mana-mana tebakan yang mungkin bertahan?