Syukurlah hampir 25 November a.k.a. Gilmore Girls: Satu Tahun dalam Kehidupan akhirnya tiba kami kehidupan. Lorelai dan Rory Gilmore akan kembali ke skrin kecil melalui Netflix-dan untuk empat episod 90 minit, segala-galanya akan kelihatan sedikit lebih sparkly, penyayang, dan biasa. Memang, yang Gilmore Girls kebangkitan tidak akan menjadi tanpa momen-mimpinya yang menangis (walaupun treler itu membuat kita menangis), tetapi mungkin itu akan menjadi detik katarak bagi kita semua. Sehingga itu, kami duduk bersama Lauren Graham dan Alexis Bledel untuk mendapatkan gambaran tentang bagaimana keadaan berubah dalam kehidupan peribadi mereka, apa yang mereka ingat tentang kali pertama mereka bertemu, dan banyak lagi. Jika anda fikir anda telah mendengar atau membaca segala-galanya yang perlu diketahui tentang kedua-dua ini, fikirkan semula.

Glamor: Bagaimana anda berdua mengubah masa ini??

Alexis Bledel: Saya pasti lebih bersyukur. Ia seperti peluang untuk melakukan perbuatan yang dilakukan. Anda tidak pernah mendapatnya dalam kehidupan. Untuk mendapatkan semula watak yang sama lapan tahun kemudian, ia hebat, kreatif, untuk melakukannya. Anda dapat mengambil semua perkara yang anda temukan menarik tentang watak dan kemudian semoga menyuntik itu dengan apa sahaja yang anda pilih sepanjang jalan secara peribadi.

Lauren Graham: Saya berada di tempat yang berbeza dalam kerjaya saya [sekarang]. Pada masa itu, anda berkelulusan untuk sesuatu dan melakukan kerja. Di sini, ia adalah perbincangan yang lebih bebas dan hubungan dewasa dengan pencipta pertunjukan. Saya rasa kita berdua rasa kita hanya dapat melakukan ini jika ada dialog yang boleh kita timbangkan. Kami tinggal bersama orang-orang ini selagi mana-mana orang dan merasa sangat pelindung dan berminat dengan apa yang akan mereka lakukan. Amy dengan cara yang berbeza, terbuka untuk itu. Ia hanya berasa lebih kolaboratif dan menyeronokkan. [Kita boleh bertanya] “Bagaimana jika? Dan bagaimana dengan ini? Saya tidak tahu! Adakah dia?” Jadi itu membuatnya merasa dalam fasa yang berbeza juga.

Glamour: Kenapa Rory dan Lorelai begitu menarik bersama-sama?

Alexis: Kerana mereka sangat berbeza, seperti Pasangan Ganjil. Mereka mempunyai personaliti dan keistimewaan yang bertentangan, tetapi ada cukup tumpang tindih dalam tabiat mereka yang menjadikan mereka mampu bertahan sebagai kawan. Mereka benar-benar memuji satu sama lain dan masing-masing benar-benar betul-betul ditakrifkan aksara di kanan mereka sendiri, jadi anda mengambil berat tentang kedua-dua mereka serta apa yang mereka maksudkan antara satu sama lain.

PHOTO: Robert Voets / Netflix

Glamour: Apabila anda mendapat skrip untuk kebangkitan, apakah perkara pertama yang anda ingin tahu?

Lauren: Saya tidak dapat membaca skrip terakhir untuk jangka masa yang panjang, dan ia hanya berlaku apabila kita menembak adegan yang lain dan menjadi seperti jenaka. [Amy Sherman-Palladino] seperti, “Anda perlu membaca yang terakhir sebelum anda melakukannya!” Saya saraf apa yang akan berakhir. Saya hanya ingin tahu di mana [Lorelai] ada, dan saya ingin mendengar perkara yang membuat saya berasa seperti kita mempunyai cerita untuk memberitahu-bahawa ia tidak akan berasa seperti, kita trottin ‘gadis-gadis lama ini keluar untuk pusingan lain sekitar gazebo! Saya tahu jenis jawapan yang anda mahu, tetapi itu bukan apa rancangan ini. Tiada apa yang berlaku, dengan cara. [Ketawa] Tidak semestinya peristiwa-peristiwa besar, tetapi bagaimana kita menghabiskan masa ini, dan apa arc watak, dan apa perjalanan yang pelik kerana ia sentiasa perjalanan yang pelik! Dan ketika Amy berkata beberapa perkara kepada saya, saya berkata, “Oh, itu indah dan pelik! Masuklah saya!” Anda hanya mahu mendengar bahawa suaranya masih jelas.

Glamor: Alexis, bagaimana Rory berubah? Adakah dia kurang idilis?

Alexis: Rory telah membesar, dan saya akan mengatakan dia tidak begitu istimewa sekarang. [Dia] mungkin telah dipakai oleh pelbagai cabaran yang harus dihadapinya dalam kehidupan dewasanya, tetapi di bawah keletihannya, dia masih mempunyai corak kemenangan yang positif yang mungkin ditanamkan di kota kecilnya yang dibesarkan, serta kerja keras, lakukan sikap.

Glamour: Adakah terdapat masa tertentu yang anda tidak boleh menunggu penonton dapat melihat?

Lauren: Ada begitu banyak, jujur, itu … a) kita tidak sepatutnya mengatakan apa-apa, tetapi b) ia sebenarnya bukan kerana jika anda seorang penggemar pertunjukan lama, beritahu saya lima perkara yang pernah kami lakukan. Kami tidak berbuat banyak! Kami berjalan dan bercakap, kami minum banyak kopi, kami saling mencintai, dan kami mempunyai beberapa konflik. Lorelai meneruskan perjalanan tertentu untuk menjawab soalan dalam dirinya. [Perjalanan itu] adalah [perkara pertama] Amy memberitahu saya, dan saya fikir, “It’s amazing.”

PHOTO: Netflix / Saeed Adyani

Glamour: Apa kesan pertama anda ketika anda pertama kali bertemu?

Alexis: Kami bertemu di lobi hotel yang kami semua tinggal di Kanada sebelum kami pergi makan malam bersama Amy dan Dan. Itulah kali pertama kita bertemu, dan ia berasa seperti tiba-tiba kerana ia bukan satu yang teratur … Maksud saya, kita tahu kita akan makan malam …

Lauren: Itu gila, bukan sekarang untuk difikirkan? Kami tidak membaca bersama, mereka tidak duduk kami, mereka hanya seperti, “Ya.”

Alexis: Saya berumur 18 tahun, dan saya masih ingat Lauren adalah seorang pelakon profesional yang sebenar, dan ini pekerjaan pertama saya. [Ketawa] Dia mempunyai semua sikap dan keyakinan dan tenaga seorang pelaku! Itulah perkara baru untuk saya. Saya tidak tahu bagaimana untuk menjadi demikian, jadi saya hanya ingat sedikit …

Lauren: Terkejut, anda terpaksa …

Alexis: Dazzled [oleh dia].

Lauren: Oh, terpesona! Saya suka terpesona!

Alexis: [Ketawa] Seperti, “Oh, wow, dia tahu bagaimana untuk melakukannya [ini]!”

Lauren: Tetapi walaupun saya melihat semula juruterbang itu, [saya suka], “Di mana saya mendapat keyakinan itu ?!” Saya tidak tahu seberapa banyak yang saya tahu sekarang. Dengan cara ini, saya rasa trajektori anda dalam perniagaan ini boleh terdedah dan anda tidak tahu, dan kemudian anda mungkin mendapat satu … Saya selalu merasa yakin dengan bahan ini, dan saya seperti, “Ya, inilah saya tahu bagaimana untuk melakukan yang terbaik! ” Tetapi sebahagian daripadanya adalah bagaimana saya berjaya merasa lemah.

Glamor: Lauren, adakah anda ingat apa yang anda fikir tentang Alexis?

Lauren: Sekarang bahawa anda bercakap tentang lobi [hotel], dia kelihatan baru. Tetapi saya juga fikir [dia] sempurna untuk watak itu. Sempurna. Saya fikir kita memukulnya, dan saya fikir dengan cara yang cukup, kita kelihatan sama. Saya hanya terus berusaha untuk meletakkan diri saya dalam kasutnya. Saya datang dari stok musim panas dan jenis laluan yang berbeza, dan saya sentiasa kagum dengan betapa keupayaan semulajadi yang diperolehnya dari awal.

Gilmore Girls: Satu Tahun dalam Kehidupan bermula streaming pada Netflix pada hari Jumaat, 25 November.