Artikel ini berpusat pada Musim 3, Episod 2 Outlander: “Serahkan.” Jika anda tidak, terperangkap dengan persembahan itu, diberi amaran: Spoiler berlimpah.

Musim ketiga Outlander adalah sangat tidak berminat dalam kepuasan segera. Episod minggu ini semua menggoda dan foreplay. Untuk bersikap adil, ada beberapa seks dalam episod ini tetapi ia tidak sama sekali seks yang kita rindu untuk menyaksikan. Sebaliknya, terdapat seks janggal dengan mata menutup lebar kerana persembahan terus mengisi kami tentang apa yang berlaku dengan Jamie dan Claire Fraser dalam dua dekad mereka terpisah, juga dikenali sebagai penggoda terpanjang dalam sejarah novel-novel romantik.

Apabila episod kedua dibuka, kami berada di Scotland pada tahun 1752. Fergus, anak saudara Jamie, Ian, dan anak lelaki Mary, Rabbie MacNab, menemui pistol milik bapa mati Rabbie dan berhujah siapa yang akan menembaknya terlebih dahulu apabila redcoats yang sial muncul . Antaranya ialah Koperal MacGregor-seorang Scotsman berkhidmat dalam tentera Inggeris, dan dia betul-betul asshole yang anda harapkan dia.

The redcoats kekal neraka dengan mencari Red Jamie, a.k.a. “the Dunbonnet,” a.k.a lelaki paling seksi di dataran tinggi. Setelah melepaskan beberapa ancaman di keluarga Jamie, jubah merah menangkap Ian semata-mata kerana mereka boleh.

Di mana Jamie? Dia tinggal di sebuah gua di dalam hutan, menyia-nyiakan bentuk rambutnya sebelum itu ke bahunya, janggut yang tebal, dan kebencian yang boleh dibuktikan untuk mandi. Ketika dia melangkah melalui hutan, berbau apa yang saya harapkan adalah kotoran tetapi mungkin najis, Jamie mengintip uang, membunuhnya, dan membawa rampasan perburuannya ke Lallybroch yang dilemparkan ke atas bahunya, seperti yang dilakukannya. Dia melihat kakaknya, Jenny, yang menjaga kebun dan seketika, Jamie membayangkan dia adalah Claire, yang … sangat canggung dan memasuki wilayah Permainan of Thrones jika anda berfikir terlalu keras mengenainya.

Jamie membelanjakan sebahagian besar episod ini senyap dan merenung-hidup bahawa kehidupan emo, gaya abad ke-18. Apabila dia bercakap, dia berbunyi seperti Christian Bale menyalurkan Batman, serak dan goyah. Kami mendapatnya; dia sengsara. Outlander tidak pernah benar-benar halus dan episod ini bekerja lebih masa untuk menjelaskan bahawa Jamie telah kehilangan semua api dan melawan dia pernah.

Outlander Season 3 2017
PHOTO: Aimee Spinks / STARZ

Jamie pergi asli

Apabila Jamie berhenti oleh Lallybroch untuk mengendalikan buku besar, Jenny hanya bosan. Fergus, Rabbie, dan Jamie melihat burung gagak kerana mereka melakukan kerja mereka, dan nampaknya nasib buruk untuk menampakkan satu ketika seorang anak sedang dilahirkan. Tiga musketeer ini merampas senjata yang mereka dapati dan membunuh burung gagak. Semoga berjaya, burung itu mati dengan satu pukulan. Seperti nasib malang akan memilikinya, Redcoats di sekitar mendengar tembakan itu.

Jamie memarahi anak-anak lelaki tetapi Mary MacNab campur tangan dan mengambil senjata. Jamie pergi berjumpa dengan kakaknya yang baru saja menyampaikan seorang bayi lelaki. Walaupun dia hanya membunuh bayi tanpa epidural, Jenny cuba untuk menetapkan Jamie dengan Maria dan membiarkannya dibaringkan. Jenny adalah adik paling Ride-atau-Die dalam permainan. Jamie tidak mempunyai apa-apa dan siapa yang boleh menyalahkannya? Kami melihat betapa luar biasa hubungan seks antara dia dan Claire. Menerima tiada pengganti.

Tiba-tiba, Redcoats adalah seluruh Lallybroch, mencari senjata yang mereka dengar. Jenny bermain bodoh dan Jamie menyembunyikan di dalam dewan berdekatan yang memegang bayi yang baru dilahirkan, cuba untuk menenangkannya. Apabila Redcoats menyedari Jenny hanya mempunyai bayi, mereka meminta tahu di mana bayi itu. Dia berbohong, mengatakan bayi itu mati lahir. Kapten tidak percaya cerita itu tetapi Mary menyelamatkan hari dengan mendakwa pistol itu adalah miliknya, bahawa dia membunuh burung gagak itu kerana kepercayaan tahyul.

Ian akhirnya dibebaskan dari penjara dan Koperal MacGregor memecah-belah dan membuat ancaman ketika memukul Fergus muda. Tidak lama kemudian, Fergus beralih ke hutan, tetapi bahaya mengintai. Redcoats bersembunyi di sebalik beberapa belukar dan sebelum ini mereka mengikuti Fergus, memikirkan dia akan membawa mereka ke Red Jamie. Fergus adalah budak yang cerah-terlalu cerah untuk kebaikannya sendiri. Berjalan-jalannya menjadi joging dan pengejaran Redcoats berubah menjadi mengejar penuh, dengan Fergus bercakap banyak kotoran kepada Redcoats. Pembaca: ini tidak berakhir dengan baik.

Jamie mendengarkan Fergus dan Redcoats, dan berjaga-jaga tidak berdaya ketika mereka merebut Fergus, menyematkannya melawan balak. MacGregor menaikkan pedangnya dan menghancurkan tangan kiri Fergus. Ia benar-benar salah satu daripada mereka “Yang pasti meningkat dengan cepat” momen. Dan untuk mengikat semua dengan busur, tembakan terakhir adegan adalah tangan Fergus yang lemah di lantai hutan. (Nota sebelah: Satu lagi Game of Thrones momen? Apa dengan pertunjukan fantasi melanda dan mencincang tangan? Freud akan mempunyai beberapa pemikiran.)

Jamie berjalan ke budak lelaki yang jatuh, saluran Jururawat Claire, dan memakai tourniquet sebelum membawa Fergus kembali ke Lallybroch. Walaupun Fergus akan hidup, Jamie berada di sampingnya. Tahun kebisuan mengatasi dia dan dia jatuh ke lututnya, menangis di tangan Jenny. Saya percaya Dr. Phil akan menyebutnya sebagai “satu kejayaan.” Apabila Jamie memeriksa Fergus, mereka mempunyai sembang kecil manis, semua perkara dipertimbangkan, dan Jamie menegaskan janjinya untuk sentiasa menjaga dia. Fergus memberitahu Jamie dia akhirnya bertindak seperti dirinya. Apa yang dilakukan adalah amputasi kejam!

Ketika mereka menatap api, Jamie dan Ian bercakap tentang sakit hantu dan Ian berkata apa yang kita semua ketahui-bahawa Claire adalah hati Jamie dan tanpa dia, dia hilang, hidup dengan rasa sakit dari sesuatu yang hilang. Jamie memutuskan dia tidak lagi boleh membahayakan nyawa keluarganya dan memberitahu Jenny dan Ian mereka perlu mengubahnya supaya sekurang-kurangnya mereka boleh mendapatkan wang ganjaran. Jamie kembali, sememangnya, dan bersedia untuk berlari kembali ke dalam api.

Kemudian, Mary MacNab muncul di gua Jamie untuk lawatan, tunduk chicka wow wow. Dia memberinya cukuran yang baik, memotong rambutnya, dan akhirnya, Jamie mempunyai belakang seksi. Selepas Jamie mencuci dirinya di dalam sungai, terima kasih Tuhan, Mary menawarkan dirinya kepada Jamie dalam masa yang sangat lemah di mana dia mengatakan dia tidak cuba mengkhianati apa yang dia ada dengan Claire. Jamie, yang tidak pernah melakukan hubungan seks seperti tujuh tahun, meninggal dan siapa yang boleh menyalahkannya? Matanya ditutup dan dia menangis tetapi Jamie menjelaskan bahawa dia hanya melakukan hubungan seks. Mary akan mendapatkannya supaya mereka turun-manis, lembut, seperti dua orang yang belum dilahirkan selama-lamanya. Sekurang-kurangnya itulah yang saya meneka kerana kita tidak melihatnya. Saya memilih untuk membayangkan dinding gua itu gemetar.

Apabila dia kembali ke Lallybroch, baru dipasangkan, Jamie berpura-pura menjadi homecoming pertamanya. Semua orang meletakkan persembahan yang sangat baik dan Redcoats sebenarnya percaya Jenny akan mengkhianati abangnya kerana Redcoats tidak begitu pintar. Ia kelihatan seperti Jamie, sekali lagi, akan berada di belakang bar dan siapa tahu berapa lama. Outlander bukanlah persembahan yang takut menundukkan watak-wataknya kepada jumlah drama atau penderitaan yang tidak terhingga. Setiap kali anda fikir Jamie telah melalui yang paling teruk, persembahan itu meminta kami untuk memegang birnya.

Pada pertengahan abad ke-21 Boston, Claire tidak dapat tidur kerana dia mempunyai fantasi seksi tentang seksi Jamie, semua telanjang dan tebal dengan otot dan memberikannya “datang fuck saya” melihatnya dengan jelas craves. Malangnya, dia sebenarnya sedang tidur dengan Frank yang membosankan dan itu, kawan-kawan saya, adalah definisi tragedi. Pada satu malam tertentu, Claire memerlukan beberapa orang yang sayang. Dia sementara menunggu untuk Frank dan sebelum dia boleh merosakkan apa-apa dengan jabbering, dia melepaskan pakaian tidurnya, mengatasi dia dan mendapatkannya. Semuanya sangat menyedihkan kerana sementara Claire boleh menutup mata dan membuat berpura-pura, kita tidak boleh.

Outlander Season 3 2017
PHOTO: Aimee Spinks / STARZ

Sekurang-kurangnya bayi menjadikan Claire bahagia?

Selepas mempunyai Millie Nelson dan suaminya, Jerry, untuk makan malam, Frank dan Claire berasa agak amorous kerana mereka berkongsi makan malam di depan perapian. Claire, tidak pernah malu tentang mengambil inisiatif itu, melangkah keluar dari seluar dalamnya dan menarik tangan Frank antara paha beliau. Ia hampir momen yang seksi, tetapi ketika mereka sedang fucking, Frank terus meminta Claire membuka mata dan ia seperti, Dude, pertama sekali, kebanyakan orang mempunyai hubungan seks dengan mata mereka tertutup, dan kedua, hanya menikmati perjalanan dan biarkan wanita itu memikirkan Jamie ketika kamu membelinya! Tetapi tidak, Frank tidak boleh membiarkan Claire melakukan Claire. “Apabila saya bersama anda, saya bersama anda, tetapi anda bersama dia,” kata Frank. Sama seperti itu, masanya sudah berakhir.

Selepas pengembaraannya yang liar pada abad ke-18, Claire tidak puas dengan menjadi isteri dan ibu, jadi dia memutuskan untuk melakukan sesuatu yang lebih mendaftarkan diri di Sekolah Perubatan Harvard. Dia bukan satu-satunya anomali; terdapat juga seorang lelaki kulit hitam di dalam kelas. Kerana semua orang mengambil tempat duduk mereka, lelaki itu secara terbuka bermusuhan kerana mereka tahu Claire hendak meletakkan keramaian mereka pada letupan. Dia mengendalikannya dengan mudah dan apabila pelajar hitam, Joe Abernathy, memasuki, dia duduk betul-betul di sebelah Claire. Ia adalah halaman yang betul daripada Anatomi kelabu episod apabila Richard Weber dan Ellis Grey menjadi sahabat kerana tiada seorang pun dalam kohort sekolah perubatan mereka menghormati mereka kerana berani bukan lelaki putih.

Dalam pemandangan bilik tidur yang lain di rumah Randall, Claire dan Frank kini tidur di katil kembar berasingan, yang hanya … sedih. Sepanjang episod, jelas bahawa Claire dan Frank sedang mencuba damn mereka untuk membuat perkahwinan mereka berfungsi, tetapi Jamie Fraser sentiasa di antara mereka.

Sekiranya ada satu perkara yang Jamie, Claire, dan Frank sama-sama, mereka semua sangat mahukan perkara-perkara yang mereka tidak dapat. Frank merindui menjadi satu-satunya lelaki dalam hati Claire; Jamie berani mempunyai Claire oleh pihaknya dalam segala hal; Claire adalah kerinduan oleh pihak Jamie dalam semua perkara, dan, seperti yang dijelaskannya dalam suara suara, menjadi sebahagian daripada sesuatu yang lebih besar daripada dirinya sendiri. Perkara itu-tidak ada yang menginginkan Frank. Beliau adalah, sejak dia telah sejak Musim 1, orang yang ganjil. Memandangkan bagaimana musim 2 berakhir, nampaknya itulah yang selalu berlaku Frank.