Sulit untuk melupakan persembahan Miley Cyrus di Anugerah Video Video MTV 2013-ya, yang mana dia melangkah di atas panggung dengan Robin Thicke dan melambai jari buas di sekelilingnya. Ia adalah persembahan kontroversial, dan kedudukannya Cyrus di tengah-tengah alam semesta pop. Ini adalah tempoh pemberontakan Cyrus: masa di awal 20-an di mana dia mahu membebaskan diri dari tekanan yang dia rasa sebagai bintang kanak-kanak. Beliau adalah seorang kanak-kanak Disney, selepas semua, dan dengan itu datang satu buku tingkah laku yang ketat yang dia mesti mengikuti selama bertahun-tahun. Dengan dia Bangerz era, Cyrus melemparkan buku panduan itu keluar dari tingkap.

Tetapi ini bukan taktik kejutan. Cyrus secara harfiah membesar di hadapan mata kita. Dia berkembang-dan dia masih berkembang, seperti yang dibuktikan oleh prestasinya pada 2017 VMA. Ia hampir tidak seperti masa twerking dari empat tahun yang lalu: Cyrus menukar jari-jari buih dan koreografi twerking untuk set yang santai dan hangat. Dia menyanyikan “Lebih muda Sekarang,” tajuk tunggal dari album yang akan datang, dan dia melakukannya dengan dasarnya tiada gimik. Tiada perhiasan. Hanya hati. Semak sendiri untuk diri sendiri, di bawah:

Cyrus sendiri seolah-olah perasan perbezaan antara prestasi ini dan 2013, kerana dia menulis mesej ini kepada bapanya sebelum VMA bermula:

Ini jenis penghinaan sendiri adalah definisi kematangan-membesar. Orang yang menghabiskan seluruh tahun 2013 Cyrus dan memaklumkan bahawa dia bertindak untuk publisiti tidak melihat keseluruhan gambar. Dia hanya seorang wanita muda yang cuba mencari dirinya di mata orang ramai-dan itu akan datang dengan perubahan, perubahan, dan keputusan yang mungkin anda lihat semula dan mengkritik. Dia dibenarkan mengubah fikirannya. Dia dibenarkan untuk menjadi provokatif. Dia juga dibenarkan membuat gitar dan tidak melakukan apa-apa. Seperti yang dicatat oleh Cyrus mengenai “Lebih muda sekarang,” tiada siapa yang tetap sama. Ceria itu.

Untuk lebih banyak liputan VMA 2017 kami, klik di sini.

Cerita Berkaitan:

VMAs 2017: Video ‘Look What You Made Me Do’ Taylor Swift Penuh Di Sini