Mari beristirahat dari kisah seram sebenar Amerika yang berlaku di Amerika Syarikat sekarang dan fokus pada fiksyen, lebih seronok Kisah Seram Amerika: Roanoke. (Ya, menunjukkan bahawa ciri kanibalisme harfiah lebih menyeronokkan daripada keadaan Amerika sekarang.) Episod minggu ini AHS: Roanoke sangat kacau. (Walau bagaimanapun, satu perkara mengenainya tidak Sengsara adalah pengarah perempuan badassanya, Alexis O Korycinski. Datanglah, pengarah wanita!) Mari kita memecahkan yang paling menakutkan, kebanyakan masa WTF, bolehkah kita?

Amaran: Spoiler di hadapan!

Taissa Farmiga kembali.

Ya, Farmiga muncul AHS buat kali pertama sejak Coven sebagai Sophie, pemilik a My Nightmare Roanoke laman web peminat. Dia dan dua rakannya melanda hutan Roanoke untuk menangkap beberapa menakutkan kandungan untuk laman web mereka ketika mereka menemui wanita yang menjerit, licik. Sememangnya, mereka mengejarnya dan mengejutkan! -Itu bukan wanita sama sekali. Ia adalah hantu PA yang mati dari beberapa episod belakang (yang diserang oleh Piggy Man di dalam keretanya). Ini bermakna, ya, ini adalah kilas balik. Sophie dan kisah kawannya ditetapkan tepat sebelum Blood Moon yang pertama-bersama dengan penembakan Kembali ke Roanoke: 3 Hari Di Neraka. Ketiga-tiga mereka memanggil polis untuk melaporkan penyamun hantu, tetapi apabila polis keluar untuk menyiasat, mereka tidak menjumpai mayat. Seorang detektif memberitahu Sophie dan Co. untuk mendapatkan neraka dari Roanoke, tapi tentu saja itu tidak berlaku. Mereka menyiarkan video yang mereka tangkap dari PA mati dalam talian dan mengembara kembali ke utama Roanoke rumah.

Wes Bentley hanya cuba bertindak.

Watak Bentley, Dylan (pelakon dari My Nightmare Roanoke), kembali ke filem 3 Hari Di Neraka, tetapi dia tidak tahu bahawa iblis adalah AF sebenar dan semua orang mati. Audrey dan Lee memberitahu Dylan bahawa mereka perlu mendapatkan neraka; Walau bagaimanapun, mereka perlu berhenti oleh Hillbilly Haven terlebih dahulu untuk menyelamatkan Monet dan mencuri pita yang menunjukkan Lee mengakui pembunuhan bekas suaminya. Sudah tentu, perkara-perkara pergi ke kotoran: Apabila ketiga-tiga mereka tiba, Dylan dengan cepat ditikam dan Lee hilang. Lapisan perak: Audrey menjimatkan Monet, tetapi mereka dikejar ke dalam rumah utama oleh gerombolan setan yang memusnahkan obor. Anda tahu, perniagaan Blood Moon tipikal. Audrey dan Monet menemui video Lee mengaku membunuh bekas suaminya. Sementara itu, yang hilang, gila Lee bertemu SUPREME ORIGINAL di dalam hutan dan menyerahkan jiwanya untuk kehidupan abadi. Perkara pertama yang dia lakukan dengan berkata kehidupan abadi? Membunuh salah satu kawan Sophie, natch.

Psycho Lee akan datang.

Selepas Lee membunuh salah seorang kawan Sophie, dia dan kawannya yang tersisa berlari ke treler utama Sidney, di mana mereka menyedari bahawa semua orang sudah mati dan persembahan itu benar, selepas semua. Syukurlah, mereka melihat pada kamera tersembunyi yang Audrey dan Monet masih hidup, tetapi-dun, dun, duuun!- Lee yang berkuasa tinggi akan datang untuk mereka! Sophie menelefon polis untuk melaporkan segala sindiran ini, tetapi, duh, polis tidak melakukan apa-apa. Sophie memberitahu rakannya bahawa mereka harus menuju ke rumah utama untuk menyelamatkan Audrey dan Monet dari Lee-yang merupakan keputusan yang tidak masuk akal, jujur. Ini tidak Coven! Anda tidak mempunyai kuasa sihir, Farmiga!

Audrey dan Monet membuka pintu bilik tidur untuk mencari Lee yang kosong yang menatap siling. Mereka tidak menyedari Lee ditolak sehingga terlambat. Dan terlalu lewat, maksud saya Lee menolak Monet menuruni tangga dan membunuh dia. Tergesa-gesa, Audrey berlari, tetapi Lee menangkapnya, menikamnya di bahu, dan menolaknya di ruang bawah tanah di halaman depan. Pembunuhan! Begitu banyak pembunuhan!

Tetapi semakin buruk: Sophie dan kawannya tiba di rumah utama pada masa yang sama dengan kumpulan demam. Mereka menonton dengan seram ketika orang ramai menghancurkan usus Dylan. Itulah drama yang cukup bagi mereka untuk GTFO, tetapi Lee yang dimiliki Supreme yang menculik dan membawa mereka ke kumpulan orang jahat.

Tidak, tidak, tidak.

Gerombolan setan benar-benar menetapkan Sophie dan temannya terbakar-dan anda melihat perkara yang sungguh-sungguh berlaku. Saya mengalami kecederaan.

Oh, sekarang anda tiba, polis?

Polis tiba dan ditemui semuanya. Satu-satunya (seolah-olah) orang hidup adalah Lee, yang tidak boleh berhenti menjerit, “Letakkan aku keluar dari lubang neraka ini!” Audrey entah keluar dari ruang bawah tanah, melihat bahawa Lee masih hidup, dan cuba menembaknya. (Ingat: Lee yang dimiliki oleh Yang Agung, membunuh Monet, dan cuba membunuh Audrey.) Namun, polis menembak Audrey sebelum dia menarik pencetusnya. Ya, kawan-kawan saya, Sarah Paulson sudah mati.

Kami hanya mempunyai satu lagi episod kiri, ya. Apa kegilaan yang akan dibuang Ryan Murphy pada kami minggu depan? Hanya masa akan menentukan.