2015 dan 2016 adalah tahun yang sangat sengit untuk Taylor Swift: Dia mengadakan lawatan besar-besaran dan mempunyai daging yang terkenal dengan Kanye West, Katy Perry, dan Calvin Harris. Sekitar masa ini Swift juga melancarkan budaya “skuad”, yang bermula tidak berbahaya tetapi kemudian berubah sedikit bermasalah. Ia tidak mengambil ahli sains roket untuk mengetahui wanita terkenal di bulatan dalaman Swift pada masa ini, melihat bagaimana dia (dan mereka) sentiasa menyiarkan foto yang sempurna bersama-sama di pantai, di pameran fesyen, dan juga di atas panggung di Swift’s 1989 Jelajah dunia.

Tetapi Swift telah berundur dari perhatian. Simpan untuk album baru penyanyi, Reputasi, Kami tidak tahu banyak tentangnya, termasuk anggota skuad yang masih rapat dengannya. Pada bulan Ogos 2017, selepas berbulan-bulan spekulasi liar, Swift quasi mengesahkan persahabatan dengan beberapa ahli “skuad” apabila dia memakai baju T-shirt dalam video “Lihat Apa Anda Membuat Saya Buat” yang termasuk nama-nama ini: Lena ( Dunham), Gigi (Hadid), Martha (Hunt), Claire (Kislinger), Patrick (Stewart), Selena (Gomez), ketiga-tiga saudara perempuan Haim, Blake (Lively), Ryan (Reynolds) Hall), dan Abigail (Anderson). “Taylena” peminat-subset penggemar Swift yang suka persahabatan dengan Gomez-teruja tentang perkara ini.

Tetapi jika itu tidak cukup pengesahan Gomez dan persahabatan Swift masih hidup dan baik-walaupun mereka tidak kelihatan bersama-sama dalam masa hampir dua tahun-postingan video Instagram baru dari Swift akan melakukan silap mata itu. Klip itu, yang dimuat naik Swift pada hari Selasa, menunjukkan kucingnya (Meredith Grey dan Olivia Benson) yang digantung oleh perapian dan ditekankan, “Di rumah ini, tidak ada cara yang betul atau salah untuk berehat.” Dia melangkah bolak-balik antara kedua-dua kucing dalam video, yang masing-masing melarikan diri dengan cara yang berbeza tetapi lucu. Dan di belakang mereka di dekat tempat perapian duduk foto bergambar Gomez yang memeluknya. Yay, persahabatan!

PHOTO: taylorswift / Instagram

Sudah tentu, tidak ada sebab untuk peminat Taylena bimbang. Sepanjang musim panas, Gomez meninggalkan telur Paskah yang sama dalam video muzik “Bad Liar” yang menyiratkan kedua-dua bintang pop masih sahabat. Dalam satu adegan dari visual yang diilhamkan ’70, tarian Gomez di sekeliling biliknya, dan di dinding di belakangnya adalah Charlie’s Angels-poster esque yang menampilkan berambut perang yang kelihatan mencurigakan serupa dengan Swift. Dia juga memberikan Swift, yang dia kenal selama sedekad, berteriak-teriak manis pada bulan Disember untuk ulang tahunnya. “Saya gembira awak dilahirkan, awak menulis semua fikiran yang tidak dapat diketengahkan (ME!) Terima kasih kerana memberi suara kepada dunia ini yang sahih dan inspiratif Saya berharap ada yang tahu betapa besar hati anda sebenarnya adalah .. ia sengit, tebal dan freaking liar dengan cahaya. Saya gembira anda melindungi itu, “Gomez menulis di Instagram pada masa itu. Masukkan emoji jantung.