Anda telah menunggu selama berbulan-bulan, dan akhirnya di sini: Inilah kita dua musim! Ya, bentuk catharsis kegemaran Amerika kembali (dan lebih lemah daripada sebelumnya). Saya masih terasa teruk dari semua maklumat yang dinyatakan dalam perdana ini, jadi mari kita hanya menyelam masuk, bolehkah kita?

Episod dibuka dengan beberapa yang biasa-tetapi sialannya, begitu berkesan! Taktik-emotiona-pull: Ayah akhir Randall, William, menulis buku puisi untuk anaknya sebagai Rebecca memacu remaja Big Three ke sebuah restoran di mana Jack (dan beliau goatee) sedang menunggu. Ingatlah, Rebecca dan Jack berjaya dalam pertarungan besar musim lepas kerana rombongan rawak dari “band” Rebecca itu menciumnya. Nah, ternyata mereka tidak menyelesaikan perbezaan mereka kerana Jack sementara bergerak ke kabin terpencil Miguel, yang hanya sedikit menyeramkan.

Kanak-kanak itu (benar) marah. Remaja, yang bertudung hickey bertanya kepada Rebecca dan Jack jika mereka bercerai; mereka mengatakan tidak, yang saya tidak betul-betul percaya. Keluarga Pearson berada dalam kegelapan lengkap pada masa ini, dan saya sedih mengenainya. Saya juga bosan. Episod ini agak membosankan setakat ini?

Di kabin itu, Jack mengadu kepada Miguel tentang keadaan perkahwinannya semasa membuat futon yang menyedihkan. Dia memberitahu Miguel tidak meletakkan kepingan di atas katilnya kerana “kepingan adalah untuk tetamu jangka panjang.” Ini tidak baik dan tidak perlu. Jack menegaskan bahawa Rebecca akan memanggilnya untuk membuat kesilapan, tetapi saya yakin $ 1,000 yang dia tidak panggil sehingga episod lima kerana rancangan ini suka Drag. Perkara-perkara. Keluar.

Potong kepada Rebecca makan sarapan pagi dengan remaja Big Three sahaja. Tiada siapa yang bercakap, jadi Rebecca mencadangkan mereka pergi menonton filem Tom Hanks kerana … itulah jawapan kepada pertikaian semua keluarga? Maksud saya, mungkin dia betul? Sekiranya saya pergi menonton Terminal Pada masa akan datang saya bertarung dengan ibu saya?

Dalam kilas balik dari musim lalu, kami mengetahui bahawa remaja Randall-remaja terbaik dengan batu-tahu mengenai perjuangan Jack dan Rebecca. Dia dengan hangat menawarkan Rebecca beberapa gula-gula semasa filem Tom Hanks, dan Kevin membuat lelucon kejam-kejam yang sakit tentang ini yang saya hanya akan menyalakan masa lalu. Remaja Kevin adalah kunci yang paling rendah, tetapi saya pasti akan menghancurkannya di sekolah tinggi kerana saya seorang masokis.

“Kami akan memberikan diri kita kepada Tom Hanks.” -Rebecca

Seperti biasa, cerita dewasa Tiga Besar lebih menarik. Randall, Kate dan Kevin semuanya berubah 37 tahun ini-pertunjukan ini menyukai tema ulang tahun yang bagus! -Dan isu mereka lebih sengit berbanding sebelum ini. Randall mahu mengangkat seorang anak lelaki, tetapi Beth tidak ada di sini. Malah, dia tidak berada di sini kerana dia membaca Randall kerana kotoran di dalam agensi adopsi, dengan mengatakan bahawa dia hanya mahu melakukan ini untuk membetulkan masa kecilnya sendiri. Secara jujur, saya tinggal di bawah naungan ini. RuPaul pasti bangga.

Berkongsi sebatang rokok dengan isterinya di tempat letak kereta, Randall mengatakan bahawa bug adopsinya tidak akan pergi dan Beth perlu naik. Hmmm, bukan strategi komunikasi terbaik, Randall (tetapi dia kelihatan AF panas di tempat kejadian, jadi saya baik).

“Saya tidak melemparkan dengan anda di tempat letak kereta yang diterima pakai.” -Beth, ikon hidup

Randall dewasa melawat Nenek Wig Rebecca untuk mengetahui lebih lanjut tentang penerimaannya. Rebecca mengatakan dia pada asalnya tidak menggunakan Randall, tetapi dia datang. Dia mengerutkan kening kira-kira 6,000 kali dalam kejadian ini, yang pelik kerana monolognya sepatutnya menjadi harapan. Sama ada saya menangis, jadi pertunjukan friggin ini melakukan tugasnya.

Sementara itu, Dewasa Kevin berada dalam penggambaran L.A. Apa yang kelihatan seperti filem terburuk hidup. Saya fikir dia mencadangkan robot di dalamnya? Teman wanita beliau, Sophie, sepatutnya keluar dan melawat untuk hari lahirnya, tetapi dia tidak boleh kerana ibu bapanya A.S. Sophie nampaknya lebih kecewa tentang potensi penampan Kardashian yang hilang daripada melihat teman lelakinya, yang saya faham 100 peratus. Kevin kemudian membuat beberapa lelucon yang mengerikan tentang Sophie tidak berpeluh hilang perjalanan ini kerana Kardashians seperti “Gremlins.” “Menjelang minggu depan, mereka akan menjadi lebih banyak daripada mereka,” katanya. Ini sangat ironic, ya tahu, berita minggu ini.

Kate dewasa ingin menyanyi, dan jujur, dunia memerlukan bintang pop seperti dia. Saya mahu dia melepaskan banger elektro-pop dan memanjat carta itu. Dia perlu memulakan kecil, jadi dia menghadiri uji bakat menyanyikan kecil pada hari jadi tetapi menyelamatkannya apabila dia melihat persaingan yang lebih tipis, lebih konvensional. Satu tindak balas yang dapat difahami-tetapi untuk beberapa alasan yang tidak dapat diterima, ini menyerang Toby apabila dia memberitahu dia. Dia tidak mempunyai hak untuk mengawal emosinya! Dan lebih penting lagi, dia merosakkan hidangan makan malam L.A. yang mewah yang dirancangkan Kevin untuk kedua-dua mereka. Dia menyewakan seluruh restoran! Itulah beberapa orang kaya!

Toby dan Kevin mendapat perjuangan yang sangat besar, tentang siapa yang harus “menjaga” Kate. Ia kotor, dan terimalah langkah Kate untuk dengan bangga mengumumkan bahawa dia tidak memerlukan gosok untuk menolak atau menggendongnya. Dia kemudiannya kembali ke audisi untuk “membersihkan lantai itu dengan orang-orang yang berbujang.” Ya, itulah garis literal yang dia katakan, dan saya squealing.

“Perkara paling seksi tentang awak adalah bagaimana seksi anda membuat saya berasa.” -Kate, pada Toby (semua, tetapi juga hampir)

Dia pergi ke uji bakat, menyanyi, dan pengarah lelaki itu meniupnya. Pada mulanya Kate fikir ia disebabkan saiznya, dan dia bertepuk tangan kembali kepada pengarah dengan monolog yang luar biasa. Tetapi dia kemudian membiarkan Kate mendengarnya penyanyi sandaran untuk pertunjukan, dan dia, seperti, sejuta kali lebih baik daripada Kate. Jadi, tidak, dia tidak mendapat pekerjaan, tetapi itu kerana kemampuannya-bukan saiznya. TBH, saya di sini untuk twist ini.

Kevin menjelaskan bahawa dia mempunyai masa yang sukar untuk melepaskan saudara perempuannya kerana menjadi saudara yang hebat adalah satu-satunya perkara yang dia alami secara baik. Ini manis, tapi agak pelik kerana dia berusia 37 tahun. Juga, dia sangat pandai The Manny, jadi ini adalah pembohongan lurus.

Dalam kepingan plot semua orang melihat datang, Beth akhirnya datang untuk menerima pakai, tetapi dia mempunyai satu permintaan: Mereka perlu mengamalkan anak yang lebih tua yang dunia telah berpaling. Secara jujur, ini adalah perkembangan hangat, mengejutkan dalam alur cerita mereka, dan saya tidak mempunyai apa-apa untuk mengatakannya. Beth dan Randall adalah terbaik.

“Kami tidak sempurna.” -Randall, mengenai hubungannya dengan Beth

Sementara itu, pada usia sembilan puluhan, Jack pergi ke bar yang digunakan oleh Rebecca untuk menyanyi dan bertanya sama ada ada ruang dalam barisan untuk tindakan wanita solo. Pemilik bar mengatakan tidak kerana ia adalah sembilan puluhan, tetapi dengan jujur ​​jika dia mendengar “In My Pocket” Mandy Moore, dia akan mengubah fikirannya.

Kemudian Rebecca sebenarnya pergi ke Kabin Miguel untuk bercakap dengan Jack. Dia berkata dia kecewa dan tidak sepatutnya membiarkannya pergi. Ternyata Jack telah mabuk selama “minggu,” dan dia mengakui dia mempunyai masalah yang perlu ditangani sebelum pulang ke rumah. Dia berkata dia perlu membetulkannya dengan sendiri dan membanting pintu-tetapi Rebecca berkata mereka akan memperbaikinya bersama-sama. OK, ini adegan yang benar-benar pedih, dan saya merobek. Mandy Moore dan Milo Ventimiglia mempunyai kimia yang menakjubkan.

Tetapi tunggu … kami hanya mengalihkan perhatian kepada remaja Big Three di kemudian hari, dan Kevin memakai pukulan kaki penuh. WTF ?! Dan rumah Pearson sepenuhnya dimusnahkan dari api! WTF lagi ?! Dan Rebecca menangis! Apa yang sedang berlaku? Adakah ini bermakna Jack … mati dalam api rumah? Episod, tentu saja, memudar menjadi hitam sebelum menjawab apa-apa. Dan sama seperti itu saya ketagih lagi. Ugh, Dan Fogelman dan helahnya.

Pemikiran berpisah: Mereka benar-benar akan menyeret kematian Jack, bukan? Apa-apa sahajalah. Saya di sini untuknya.