Sudah hampir sedekad sejak sejak penonton menyaksikan Joseph Gordon-Levitt mendapat hatinya hancur oleh Zooey Deschanel dalam klasik rom-com kultus (500 hari musim panas. Pada masa itu, semuanya kelihatan begitu jelas: Watak JGL, Tom, adalah seorang budak lelaki yang ramah dan bersikap romantis tanpa rasa hati. Setelah bertemu ikonik yang lucu, dia mendapati dirinya bertenaga dengan Zooey’s Summer Finn, yang hingga saat ini tetap menjadi ideal platonic dari “Manic Pixie Dream Girl.”

Mereka berdua suka lukisan surrealist, mereka sama-sama terobsesi dengan Smiths, dan wajah mereka sama-sama simetris. Tetapi selepas musim panas diturunkan menjadi benar-benar agnostik apabila ia berkaitan dengan perkara-perkara jantung, ia adalah Tom yang tersisa untuk mengambil kepingan itu. Kem peminat berfikir musim panas untuk dipersalahkan kerana hubungan ini telah salah – tetapi tidak begitu pantas.

Selepas seorang peninju tweeted bahawa dia masih belum “mengampuni Zooey Deschanel untuk apa yang dia lakukan kepada Joseph Gordon-Levitt dalam (500 hari musim panas,”JGL sendiri membuat keputusan untuk berbunyi dengan sejarah revisionis,” katanya lagi, “tulisnya, sambil menambah:” Ini kebanyakannya kesalahan Tom, dia memproyeksikan, dia tidak mendengar, dia egois.

Ini bukan kali pertama JGL telah mengecam watak Tom yang lama. Pada tahun 2012, beliau memberitahu Playboy bahawa mungkin Tom tidak sepatutnya mencari cinta sejati. “The (500 hari musim panas sikap ‘Dia mahu awak begitu buruk’ nampaknya menarik kepada beberapa wanita dan lelaki, terutama yang lebih muda, “katanya pada masa itu. “Tetapi saya akan menggalakkan sesiapa sahaja yang menghancurkan watak saya untuk menontonnya sekali lagi dan memeriksa bagaimana dirinya mementingkan diri sendiri.”

Seolah-olah kita memerlukan alasan untuk meninjau kembali (500 hari musim panas.

Joseph Gordon-Levitt Mengisytiharkan Diri Sendiri “Sudah tentu” seorang Feminis (dan Mahu Bincang Lebih Banyak Mengenai Ini)