Tahun lepas, salah seorang blogger kecantikan Muslim kegemaran kami, Nura Afia, menjadi tajuk utama ketika dia dinobatkan sebagai duta bagi CoverGirl’s So Lashy! Kempen Mascara BlastPro. Beliau menyertai James Charles (CoverGirl lelaki pertama), Katy Perry, dan Sofia Vergara dalam menyebarkan mesej kosmetik dan inklusiviti syarikat kosmetik itu. Syarikat itu tidak pernah tahu bahawa hari ini, perintah eksekutif kontroversial dan larangan imigresen, akan menjadikan sentimen itu lebih penting daripada sebelumnya.

Baru-baru ini, kami membawa anda orang-orang dalam melihat keindahan Muslim di Arab Saudi. Kini, kami ingin meraikan blogger kecantikan muslim di seluruh dunia dan para penggiat yang hidup mencintai cermin mereka. Keperibadian seperti Huda Kattan dan Afia telah mengumpulkan fanbases yang besar di media sosial dan membuka kita sehingga perspektif baru tentang kecantikan. (Kattan mempunyai lebih daripada 17.3 juta pengikut Instagram!)

Ada yang memakai hijab, ada yang tidak. Ambil pelakon Quanitico Yasmine Al Massri sebagai contoh. Pada skrin, dia memakai tudung; IRL, dia meninggalkan kepalanya terbongkar. Terdapat juga wira-wira skrin perak lain seperti Ginella Massa, jangkauan berita yang memakai tudung pertama di Kanada, dan Halima Aden, ratu pertamanya yang memakai burkini dan tudung dalam pertandingan. Melalui wanita-wanita yang berkuasa ini, kami telah belajar, seperti yang ditulis oleh Afia baru-baru ini di Instagram, “Hijab bukan simbol penindasan tetapi simbol pemberdayaan, dan memaksa orang untuk menganggap anda bukan hanya penampilan anda. Saya adalah.”

Oleh itu, tanpa berlengah lagi, di sini adalah beberapa para blogger kecantikan Muslim kegemaran kami untuk mengikuti. Satu kaveat: Terdapat banyak, banyak wanita yang pasti anda harus ada di radar anda dari seluruh dunia. Walau bagaimanapun, pertimbangkan ini kit starter blogger kecantikan muslim anda.

Sabina Hannan

Kening lelaki berusia 21 tahun ini adalah tahap seterusnya. Di saluran YouTube, anda boleh menonton bagaimana dia mengisi dan menutup gerbangnya yang berani.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Hani Hans

Hani hanya memulakan saluran YouTube-seperti, dia menyiarkan video pertamanya semalam, tetapi dia sudah mempunyai fanbase sekitar 17,900 pengikut Instagram. Kami suka dia mengambil trend semasa seperti pelapik biru di pinggir dalaman lashline yang lebih rendah.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Shahd Batal

Shahd baru-baru ini mula menutup kepalanya, dan dia sangat terbuka mengenai keputusan itu di media sosial. Juga? Dia tahu bagaimana membuat tulang pipinya memancar semua cahaya.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Rumena Begum

Video Mendapatkan Bersedia Dengan Saya yang berusia 24 tahun itu sangat comel. Rumena adalah seorang profesional di acara super glam khas. Tandakan dia untuk kali berikutnya anda akan pergi ke perkahwinan atau melakukannya.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Amena

Antara menjalankan syarikat selendang dan perniagaan palsu, Amena masih lagi mencari masa untuk menyiarkan tutorial kecantikan dan ulasan solek informatif di YouTube.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Tamanna Roashan

Lebih terkenal sebagai Dress Your Face kepada pengikutnya 2.5 juta Instagram, Tamanna agak seperti Muslim Mario Dedivanovic. Dia, juga, dikenali sebagai masterclasses dan kontur. (Tiada sambungan Kim Kardashian, walaupun-lagi.)

Memuatkan

Lihat di Instagram

Habiba Da Silva

Kembali pada bulan Oktober, kami memberitahu anda tentang koleksi hijab Habiba untuk warna kulit yang pelbagai, tetapi adakah anda tahu dia juga seorang vlogger kecantikan? Video YouTube beliau dibungkus dengan pemeriksaan cahaya besar.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Fatimah

Sekiranya anda ingin mengalih perhatian diri anda semasa hari kerja selama 15 minit bercakap hipotesis, tentu saja-tatal melalui Instagram @ @ arabbarbie18. Bukan sahaja fotografi beliau yang menakjubkan, rupa bibirnya juga kelihatan.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Memuatkan

Lihat di Instagram

Yasmine Simone

TBH Yasmine adalah ratu dari selfie kasual. Dia pernah mengambil satu dengan tandas di latar belakang, dan dia masih membunuh. Bagi cincin soleknya, kami tidak dapat mengatasi kemahirannya.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Osob

Okay, tutorial kecantikan mini glittery Osob adalah jadi baik. Kita boleh menonton mereka berulang-ulang kali, mungkin cara beberapa wanita menang di atas cincin pertunangan yang berkilauan.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Memuatkan

Lihat di Instagram

Chinutay A.

Chinutay menyiarkan tutorial kecantikan bagaimana untuk kecantikan di saluran YouTubenya. Kami terobsesi dengan rupa freckle palsu dan selendang chiffon mewah, Chinutay & Co., bahawa dia baru sahaja dilancarkan.

Memuatkan

Lihat di Instagram

Lebih banyak pada wanita Islam yang menakjubkan yang mengubah dunia:
-Le’Jemalik Adalah Salon Hijab-Ramah Baru Untuk Wanita Sahaja
-Temui Noor Tagouri, Wanita Pertama yang Muncul di Playboy Memakai Hijab
-Mengapa Ini Mesti Melihat Laman Web Islam Jadi Kontroversi