Pengakuan: Saya mempunyai rahsia kecil yang kotor. Saya jarang membasuh kuas solek saya. Saya tahu ia kotor. Dan saya tahu ia adalah salah satu kesilapan kecantikan terbesar yang anda boleh buat-salah faux tinggi di sana bersama-sama tidak membasuh muka anda pada waktu malam dan lupa memakai pelindung matahari. Melupakan melakukannya boleh mengakibatkan memindahkan bakteria dan zat-zat solekan tersumbat di seluruh wajah anda, yang membawa kepada jerawat dan komedo. Tetapi ia hanya sesuatu yang begitu mudah untuk berus, amirite?

Syukurlah, tuhan-tuhan kecantikan di Sephora tahu kita malas sibuk, dan telah memperkenalkan penyelesaian baru untuk membantu membersihkan kuas anda semudah memakai syampu kering-benar-benar. Jenama dilancarkan Cucian kering-A $ 14 semburan pada pembersih berus yang bertindak seperti syampu kering untuk bulu berus make-up anda. Ia membersihkan, membuang dan membuang produk dari kedua-dua cecair dan serbuk cecair.

Pada ketika ini, anda mungkin berfikir, Adakah pembersih berus tidak ada selama-lamanya? Ya, itu benar, mereka bukan sesuatu yang baru. Tetapi tidak seperti yang lain di pasaran, ini berjanji untuk meninggalkan bulu anda kering dalam beberapa saat, bermakna anda tidak memerlukan sebarang downtime antara menggunakan pembersih dan putar berus anda pada kulit anda. Tertarik dengan alasan yang jelas, saya terpaksa mendengar lebih lanjut. Jadi saya sampai ke Beth Hayes, VP barangan dagangan untuk produk Koleksi Sephora.

Mula-mula, biarkan ini menjadi jelas: Produk ini bukan pengganti untuk yang bersih. Pakar masih mengatakan bahawa anda perlu membasuh berus sekali seminggu, tetapi ini adalah kaedah penyelenggaraan yang baik jika itu tidak berlaku dalam apa cara, bentuk, atau bentuk-atau, katakan, jika anda sedang bepergian dan hanya ingin membawa satu atau dua berus bukan keseluruhan kit anda. “Cuci bersih berkesan membersihkan pembentukan dan pigmen dari berus anda di antara pembersihan yang mendalam,” kata Hayes. “Ia menyegarkan dan memancarkan berus tanpa pengeringan atau penuaan berus sejak ia bebas alkohol. Walau bagaimanapun, bebas alkohol tidak membunuh semua bakteria.” Selain itu, kerana tidak ada air yang terlibat, anda tidak perlu bimbang tentang meletakkan berus anda dari kaunter atau terbalik (mesti ada ketika anda mencuci dengan air kerana ia boleh merosakkan gam di pangkal dan menyebabkan bulu anda jatuh keluar!).

Berbekalkan pengetahuan ini, saya berangkat untuk meletakkan tuntutan untuk ujian. Pendek kata: Ini kerja-kerja. Inilah yang saya lakukan.

solek brush dry shampoo step1

Saya tidak membebankan kos dan membawa berus solek yang kotor yang saya miliki ke pejabat sebagai penguji: berus berambut saya. Ia tidak dibersihkan selama lebih kurang sebulan, OK, baik, empat bulan !!! – dan saya menggunakannya hampir setiap hari untuk memohon Nars Orgasm Blush yang biasa saya, merah jambu super berkilauan, dalam kes anda entah bagaimana tidak biasa dengannya. Kemudian, untuk langkah yang baik, saya berputar-putar berus saya ke salah satu lagi cengkeraman berair saya, Blush Urban Afterglow Blush 8-Hour Blush dalam Quickie ($ 26, sephora.com), cerah, cerah berwarna merah jambu.

solek brush dry shampoo step2

Masa untuk semburan! Mengikut arahan di dalam tin, saya terkena kepala berus saya tiga kali, berhati-hati untuk tidak meletakkan terlalu dekat dengan bulu. Sekitar enam inci jauhnya baik. Perhatikan bahawa semburan ini mempunyai bau yang sangat terkenal. Lain-lain Glamour editor membandingkannya dengan disinfectant ceri dan sejambak bunga segar-bukan perkara yang buruk; ia sebenarnya cukup menyenangkan. Tetapi ia kuat.

solek brush dry shampoo step3

Seterusnya, arahan berkata untuk menyapu berus anda ke tisu atau tuala (saya pergi dengan serbet) untuk mengangkat sisa permukaan. Seperti yang anda dapat lihat, terdapat banyak yang perlu dikeluarkan.

solek brush dry shampoo step4

Oleh itu, mengingati bagaimana berus saya untuk bermula, masih ada banyak pigmen yang ditinggalkan selepas spritz awal. Mungkin ini sebabnya mereka mengatakan ia bukan pengganti kepada yang dalam? Sebaliknya, saya menepis berus dalam bersih (maaf, rakan meja tulis) dan sangat perlahan menggosok bulu untuk mendapatkan lebih banyak ke pusat mereka.

solek brush dry shampoo step5

Hasilnya: Berus saya tidak 100 peratus menghilangkan keperawanan (saya agak pasti ia berwarna pada ketika ini), tetapi ia kurang jelas menjijikkan daripada pagi itu. Satu-satunya perkara yang dipindahkan ke tangan saya adalah sedikit kemerahan. Dan bonus yang saya tidak jangkakan: bulu merasakan begitu lembut! Adakah ini apa yang dirasai oleh berus baru yang bersih? Berus itu berbulu dan berbau jadi lebih menyenangkan.

Anda boleh bertaruh bahawa sebaik sahaja Dry Clean menyentuh rak pada bulan April, saya akan mendapat sebilangan kecil tin.

Masih ada soalan? Saya akan melakukan video Facebook Live yang menunjukkan pembersih petang ini. Jiharkan dengan soalan anda atau biarkannya di bahagian komen di bawah. Saya juga akan menambah video sebaik sahaja kami dibungkus dengan demo. Pembersihan gembira!

Kemas kini: Berikut adalah video dari sembang Facebook Live saya. Nikmati!