Tiada apa-apa seperti mencari balsem bibir yang sempurna, bukan? Yang menembus bibir anda dengan kelembapan dan meninggalkannya licin selepas ia dipakai? Nah, Internet terobsesi dengan satu jenama kedai ubat tertentu untuk menyembuhkan bibir patah. Satu-satunya perkara adalah bahawa ia bukan sebenarnya balsem bibir sama sekali. Ia adalah krim puting susu.

Seorang pengguna Reddit memutuskan untuk berkongsi wahyunya apabila dia mendapati kuasa itu Lansinoh HPA Lanolin Tube mempunyai ketika menghidupkan bukan puting, tetapi bibirnya. “Saya mencari ‘bibir bibir’ pada awal minggu ini untuk mencari sesuatu untuk bibir penuaan saya yang kronik,” katanya. “Saya telah mencuba banyak cadangan dan membaca benang yang tidak terhingga dan tinjauan Amazon. Satu perkara yang banyak orang terus mencadangkan adalah Lansinoh. Ia juga dikenali sebagai ‘krim puting susu’ dalam dunia penyusuan. Dan hasilnya, menurut pengguna Reddit, sangat luar biasa. “Saya tidak bercakap dengan anda, saya tidak pernah meletakkan sesuatu yang licin di bibir saya. Saya menggunakan sedikit jumlah produk yang kecil dan, satu setengah jam selepas itu, saya rasa ia hanya berlaku.”

lansinoh

Banyak orang lain dengan cepat berbincang untuk bersetuju. “Saya suka Lansinoh untuk bibir saya. Lucu adalah saya tidak pernah menggunakannya semasa menyusu,” tulis seorang. “Saya mendapati tiub penuh beberapa bulan yang lalu dan itu adalah yang terbaik. Pada siang hari saya menggunakan lipliner untuk garis dan mengisi bibir saya, dan kemudian saya melapikan krim puting susu di atasnya, saya mendapat banyak pujian.” Orang lain menganggapnya lebih baik daripada siap sedia lama: “Sejak saya membeli krim putik Lansinoh, ia adalah satu-satunya perkara yang saya gunakan di bibir saya! Saya melontarkan semua krim lama saya dan krim bibir. Ini jauh lebih baik daripada Vaseline kerana ia sebenarnya menembusi kulit anda dan melembapkan manakala Vaseline hanya duduk di atas kulit. “


Cara membuat bau bibir minyak kelapa sendiri:


Sebab semua orang berfikir Lansinoh adalah kunci kepada bibir mereka yang tidak disangkal adalah kerana ia mengandungi banyak lanolin, lemak yang diambil dari bulu domba yang dibiakkan untuk membuat bulu. “Lanolin sangat baik untuk kulit anda kerana ia adalah campuran lipid kompleks yang sangat mirip dengan lipid antara sel-sel (turunan kolesterol dan asid lemak bebas) daripada stratum corneum,” kata Randy Schueller, ahli kimia kosmetik. (Stratum corneum adalah lapisan paling luar kulit yang menyediakan fungsi halangan penting.) “Itu bermakna lanolin bukan sahaja agen kalis air yang baik, tetapi ia juga sangat serasi dengan kulit, ia sangat baik untuk melembutkan kulit kerana sifat emoliennya.” Schueller memberi amaran bahawa orang harus berhati-hati sebelum memainkan glob besar Lansinoh di bibirnya kerana sebatian di lanolin boleh alergenik.

Tetapi jika anda tidak alergi, dan jika pemikiran membawa krim puting susu dengan anda sepanjang hari untuk meletakkan bibir anda bukan teh secangkir teh, bolehkah saya mencadangkan mencuba bibra berasaskan lanolin? Rawatan Jerawat Lano Tulen dan Bibir Bibir Kiehl # 1 adalah dua yang hebat, dan terdapat banyak orang lain di luar sana. Tetapi kita tidak boleh mengatakan mana-mana ini akan berfungsi serta krim puting susu dengan lanolin. Kerana, mari kita sungguh-sungguh, jika ibu-ibu baru bersumpah dengan perkara ini untuk menenangkan puting mereka, pasti akan melakukan keajaiban untuk bahagian lain kulit anda.

Lebih Kisah Terkait:

  • The 40 Best Lip Treatment yang Kami Pernah Mencoba

  • 9 Lip Balm Jadi Semulajadi Anda Boleh Makan Mereka

  • The Best Tinted Lip Balms Under $ 10