Walaupun sebagai orang asli dari Maine-atau terutama sekali-saya ragu-ragu ketika saya mendengar tentang idea gaya rambut baru yang disebut ekor udang galah. Tetapi saya akan teruskan dan berkongsi dengan anda, kerana ia sebenarnya agak cantik (walaupun pada hakikatnya ia tidak menyerupai ekor lobster-pasti lebih daripada sekeping ikan kecil menyerupai ekor ikan). Ia dicipta oleh Mario Russo, pemilik Salon Mario Russo di Boston. Bolehkah ia menjadi ikan seterusnya??

ikan

Inilah momen penuh Mario, jika anda ingin mencuba ekor udang lobsternya di rumah (atau mempunyai penggubah rambut untuk mencipta semula untuk acara mewah seterusnya).

  1. Bermula dengan rambut seharian untuk mencapai rupa yang berantakan dan bertekstur ini. Gunakan semburan penyembur seperti Oribe Dry Texturizing Spray pada akar untuk menghilangkan apa-apa minyak semula jadi yang boleh meratakan rambut.

  2. Kumpulkan rambut anda ke satu sisi, meninggalkan beberapa bahagian depan longgar di seberang. Curl kepingan ini dengan laras 1 inci untuk menambah lebih banyak bentuk di sekeliling muka.

  3. Bahagikan rambut separuh, membuat bahagian depan dan belakang. Buat tiga bahagian kecil keluar dari bahagian belakang dan putar setiap satu secara individu sebelum menyertai ketiga-tiga untuk membuat twist satu. Selamat dengan klip supaya anda boleh bekerja dengan bebas di bahagian depan. Jangan risau sekiranya rambut tidak menyerap sedikit; anda boleh retwist kemudian.

ikan step 2
ikan step one
  1. Ambil bahagian depan, berpecah menjadi dua bahagian kecil yang dipintal, dan kemudian bergabung untuk membuat satu sentuhan.

ikan step 3
  1. Sertai bahagian depan dan belakang, buat satu sentuhan lengkap, dan kemudian selamatkan dengan pin 5 atau 6 dengan telinga anda. Ini akan menyatukan permulaan twist tersebut.

ikan step 4
  1. Sembur penyembur penyemprotan lagi pada rambut di bawah pin bobby untuk mencipta kepenuhan, kemudian buat dua kelainan dengan rambut yang tinggal ini dan menggabungkan dua kelainan menjadi satu, berpusing sepanjang jalan ke bawah. Jangan putar terlalu keras; biarkan ia menjadi longgar untuk memberikan ketebalan dan tekstur yang lebih.

ikan step 5
ikan step 6
  1. Slaid bobby pins UP sepanjang sentuhan, hampir seperti rangka untuk twist, dan kemudian selamat dengan tali leher. PIN akan memegang twist di tempat.

ikan step 7

Selesaikan dengan penyembur rambut ringan, seperti Oribe Superfine Hair Spray.

Saya tidak pasti twist saya akan kelihatan begitu cantik, tapi saya dapat melihat cara ini berfungsi dengan baik pada seseorang yang mempunyai rambut tebal dan bergelombang. Saya suka ia sebagai idea gaya perkahwinan, atau dilakukan messier sebagai gaya rambut untuk majlis khas yang berbeza.

Apa yang anda fikirkan? Bolehkah anda mencuba corak baru ini pada kening? Bolehkah ia menjadi ikan seterusnya untuk anda?