Ketika datang ke fesyen pereka dan produk kecantikan, pemalsuan sayangnya masih ada. Dan pada usia membeli-belah dalam talian, pastinya tidak mudah untuk melihat beg atau gincu palsu. Jeffree Star Cosmetics adalah jenama terbaru yang tertakluk kepada knockoffs-dan Star sendiri difahami tidak senang mengenainya.

Semuanya bermula apabila salah seorang penyokongnya tweet berita bahawa produk yang dijual di aplikasi belanja Wish. Apabila Star dimaklumkan mengenai keadaan itu, dia menjawab, menyatakan bahawa peguamnya akan terlibat dan peminat harus berhati-hati apabila membeli produk kecantikan diskaun.

Berikut adalah tweet yang membawanya ke perhatiannya:

Dan inilah yang dikatakan Star:

Velor Lipsticks Cecair terobosannya ($ 18) sangat memerlukan, mereka menjual lebih kerap daripada Kylie Lip Kit. Tetapi sebelum memukul aplikasi membeli-belah Berharap, Depop (seperti seorang wanita lakukan) atau AliExpress untuk memperbaiki anda, ada beberapa perkara yang anda perlu ketahui.

1. Beli dari peruncit yang diluluskan.
Mengikut lelaki itu sendiri, autentik Jeffree Star Cosmetics hanya dijual di laman web berikut: jeffreestarcosmetics.com, beautylish.com, atau morphebrushes.com. Kemungkinannya, jika anda telah melihat versi $ 3 di suatu tempat, itu mungkin tidak benar. (Maaf babes pada anggaran!)

Juga jika anda sedang berbelanja di aplikasi pengguna-ke-pengguna atau perniagaan-ke-pengguna, seperti eBay atau Wish, kebanyakan mempunyai tempat untuk melaporkan knockoffs, serta panduan untuk mengesan palsu.

2. Semak pembungkusan anda.
Terdapat banyak video YouTube di luar sana yang menerangkan bagaimana untuk melihat lipstik cecair palsu, tetapi mereka semua bersetuju dengan satu perkara: pembungkusan adalah segalanya. Seperti yang dijelaskan oleh vlogger PopLuxe, terdapat beberapa elemen utama untuk memberi perhatian kepada. Untuk satu, kotak itu. Pembungkusan sebenar akan mempunyai kod bar, bintang reflektif, dan pelekat persegi dengan nama produk di atasnya. Bagi gincu sebenar itu sendiri, ia akan mempunyai pelekat nama di bahagian bawah, aplikator kaki pendek, tongkat yang jelas, merah jambu di bahagian dalam topi (tidak putih), dan terakhir tetapi tidak sekurang-kurangnya:.

3. Bandingkan formula.
Seperti yang dijelaskan PopLuxe, walaupun warna tiruan mungkin kelihatan sama di dalam tiub, apa yang keluar benar-benar berbeza. Formula palsu akan berasa sangat melekit, pergi secara tidak rata, dan mengeringkan super kaku. Dan walaupun bahan-bahan di dalam kotak mungkin sama, anda tidak akan tahu apa bahan berbahaya yang akan menjadi produk knockoff. Adakah diri anda (dan bibir anda) memihak dan mendapatkan tangan anda pada versi sebenar.

Cinta gincu cecair? Berikut adalah lima perkara yang perlu anda ketahui mengenainya.

Tonton Charli XCX Main Obsessed atau Unimpressed: