Apabila penerangan maskara memberitahu anda bahawa ia akan menjadi “lebih gelap daripada pemikiran anda yang paling gelap,” mana-mana junkie kecantikan yang bernilai berat mereka di penyerang tahu bahawa ia adalah Urban Decay (UD), jenama yang dibuat kultus-kegemaran daripada nama-nama seperti Perversion dan Naked. Langkah seterusnya, jelasnya, adalah untuk mengujinya. Siapa yang anda benar-benar jika anda boleh melihat tiub maskara Urban Decay dan tidak akan tergoda untuk secara manik-manik merayap sepanjang bulu mata anda? Yang betul-betul apa yang saya lakukan ketika maskara Troublemaker baru yang melayari meja saya.

Sejujurnya, saya telah menggunakan produk ini lebih dari sebulan sekarang-sejak pengasas UD, Wende Zomnir memberikan pengikutnya menyelinap di tiub di Instagram-dan ia hampir-hampir semua kekuatan saya tidak berteriak mengenainya dari apartmen saya tingkap. Dan sekarang, kawan-kawan, sudah tiba waktunya.

Pengacau digubal dengan niat untuk memberikan bulu mata anda dengan jumlah dan panjang yang serius tanpa mengelupas atau menjadi lemah. Dan ia benar-benar menyampaikan.

Pembungkusan minyak seperti licin adalah cukup sejuk untuk sesiapa sahaja yang ingin merebutnya dan mencubanya (tetapi jangan tertipu, formula di dalamnya hitam seperti hitam boleh dibaca: bukan hologram), tetapi berus itu benar-benar di mana ia adalah untuk saya. Tidak seperti pendahulunya, maskara Pereputan Pereputan Urban yang tercinta, tongkat itu bukanlah gergasi, saiz membuktikan tidak selalu menjadi penunjuk prestasi. Jika apa-apa, ia kurang menakutkan untuk bergerak dan formula itu sendiri kurang tebal. Jumlahnya datang dari bulu-bulu, yang silih ganti antara sudu pendek, silikon yang membantu memohon maskara untuk membina jumlah, dan lengan panjang menyikat yang memisahkan dan memotong rambut individu.

Satu perkara yang membuat saya gila tentang kebanyakan mascaras yang meningkatkan volume adalah perasaan yang berat dan gemuk pada bulu mata saya, tetapi kerana sikat rambut pada tongkat ini, saya tidak mempunyai kelenturan, rambut saya yang lembut tidak ditebang, dan formula ringan membolehkan curl untuk bertahan sepanjang hari tanpa bantuan alat yang tidak berguna.

Teknik permohonan saya adalah untuk menggoyangkan tongkat ke bahagian bawah bulu mata anda, mendapatkan semua ketebalan cantik pada akar, dan kemudian perlahan-lahan menyikat ketika anda menarik tongkat ke hujung, membiarkan kot formula setiap rambut terakhir. Hasilnya: penuh, panjang, dan bebas rumpun.

PHOTO: Katie Friedman

Satu lagi aspek kerintangan berus: Barisan bulu beransur-ansur lagi bergantung kepada cara anda memegangnya. Sesetengahnya lebih pendek di bahagian atas dan lain-lain secara beransur-ansur pergi dari jauh ke pendek di bahagian bawah, jadi anda boleh memutar tongkat untuk mendapatkan bahagian-bahagian yang lebih kecil ke sudut-sudut bulu mata anda-kawasan yang sering tidak disentuh atau tidak dapat dielakkan berakhir apabila anda ‘ semula bekerja dengan berus mentega.

Bagi formula itu, ia dibuat dengan gentian cahaya, jadi anda mendapat beberapa diameter palsu dan beberapa panjang tanpa potongan penyangak palsu daripada cenderung untuk menggulung di mata anda, menyebabkan anda menggosoknya dan merosakkan semua usaha anda.

Decay Urban menjanjikan maskara ini akan menjadikan bulu mata anda “super-lemak, super-panjang, dan seks-bukti.” Saya dengan bangganya boleh mengesahkan ketiga-tiga tuntutan daripada pengalaman peribadi. Ia juga bukan kalis air, yang patut diperhatikan jika anda seorang cryer. Saya sebenarnya, cenderung untuk merobek banyak tetapi saya biasanya tidak pergi untuk mascaras kalis air kerana mereka terlalu sukar untuk dikeluarkan. Yang satu ini mudah dimatikan dengan pembersih dan tidak berjalan. Ia pada dasarnya adalah mimpi seorang cryer.

PHOTO: Katie Friedman

Pereputan Masalah Pereputan Bandar, $ 24, bermula 5 September di urbandecay.com

Cerita yang berkaitan:

  • Maskara Kegemaran Khloé Kardashian Adakah Hanya $ 7

  • Trik Mascara Terbaik Anda Belum Pernah Mendengar

  • Ini Bulu Mata Palsu Magnet adalah Godsend Semasa Musim Perkahwinan