bagaimana to write wedding thank you notes 0524

Saya tersandung dengan surat Abby Dear A. yang benar-benar membuat merangkak kulit saya. {Tidak, kita tidak akan bercakap bagaimana Saya tersandung dengan surat Abby yang dihormati. Gulung dengannya. } Di sini, dalam semua kekejiannya:

DEAR ABBY: Suami saya dan saya menghadiri pernikahan putra beberapa sahabat lama di negara lain. Daripada membeli pasangan muda hadiah, kami sebaliknya memberi mereka cek $ 1,000. Bayangkan kekaguman kami apabila sebulan kemudian perkara berikut tiba di peti mel kami:

“Dear ‘Loretta’ dan ‘Evan,’

“Terima kasih atas derma yang murah hati Kami sangat senang menghabiskan wang itu. Sekiranya anda berasa seperti anda terlalu banyak, kami dengan senang hati akan mengambilnya dari tangan anda.

“Cinta, ‘Mason’ dan ‘Candace'”

Abby, suami saya dan saya telah bekerja keras selama bertahun-tahun dalam perniagaan kami dan telah diberkati. Kami bukan jutawan. Kami gembira dan terharu untuk dapat berkongsi dengan mereka-sehingga kami menerima ini. Wang itu bukan sumbangan; ia adalah hadiah.

– Menyengat di Sioux City

Anda boleh klik di sini untuk membaca respons Abby yang dihormati. Ini saya.

Lihatlah, saya tahu menulis nota terima kasih adalah tugas yang tidak menyenangkan, tetapi jika seseorang mengambil masa untuk pergi ke perkahwinan anda, duduk di majlis itu, merayakan dengan anda, makan ayam getah, DAN memberikan hadiah (terutama hadiah THOUSAND-DOLLAR) anda meluangkan masa untuk menulis nota terima kasih yang baik, bijaksana dan peribadi. Jika tidak anda hanya menyedut.

Jelas pengantin lelaki ini cuba menjadi lucu, dan humor adalah subyektif, tetapi saya tidak dapat melihat nota mereka walaupun agak kecil, dan tidak juga pasangan yang menerimanya. Let’s break it down.

“Terima kasih kerana derma yang murah hati.” Blech, blech, blech, blarg. Hanya ew. “Terima kasih kerana pemberian yang murah hati.” akan menjadi 100 kali lebih sesuai. Ini hanya merindui tanda.

“Kami sangat senang menghabiskan wang itu.” OK, itulah permulaan, saya rasa. Tetapi ibu saya selalu mengajar saya untuk membiarkan pemberi hadiah tahu tahu BAGAIMANA Anda menghabiskannya. “Kami dapat meletakkan wang itu ke arah bulan madu kami ke Itali, yang begitu istimewa. Bahagian kegemaran kami ialah dua hari ajaib yang kami habiskan di sebuah istana di Tuscany, sangat tenang dan romantis.”

“Sekiranya anda berasa seperti anda terlalu banyak, kami dengan senang hati akan mengambilnya dari tangan anda.” Kerana cinta semua yang suci, TIDAK. TIDAK TIDAK TIDAK. Cara mudah untuk ditutup adalah dengan mengulangi ucapan terima kasih, dan memberitahu mereka bahawa anda menghargai usaha yang mereka lakukan untuk berada di sana. “Terima kasih sekali lagi untuk hadiah anda-dan untuk meluangkan masa untuk meraikan bersama kami. Sangat indah dikelilingi oleh orang-orang yang mengasihi kami pada hari pernikahan kami.”

Saya lebih teruk lagi dengan surat ini kerana ia dihantar kepada rakan-rakan ibu bapa pengantin lelaki. Mungkin, MUNGKIN jika anda mahu melenturkan otot anda “lucu”, anda boleh mencuba sesuatu seperti ini pada rakan-rakan ANDA. Tetapi jika saya mendapat nota seperti ini dari seorang kawan, saya tidak fikir ia ketawa.

Adakah anda juga menerima nota terima kasih ini? Atau saya perlu meringankan diri?

Foto: Flickr / Tarja Ryhannen Mitrovic