Walaupun ia akan menjadi sangat mudah, lelaki tidak betul-betul berjalan dengan bersemangat “Saya suka anda!” Tanda-tanda berkedip di atas kepala mereka apabila mereka menggoda. Gerakan mereka biasanya lebih sukar untuk mentafsir (ini adalah benar-benar benar apabila anda mempunyai seorang lelaki yang terperanjat-memikirkan sama ada dia menggoda kadang-kadang terasa seperti masalah yang hanya dapat diselesaikan oleh Einstein). Sekali lagi, sains datang untuk menyelamatkan daters di mana-mana! Para penyelidik University of Kansas telah mengenal pasti lima gaya penggoda yang berlainan yang berlaku ketika mereka tertarik kepada seseorang. Yang manakah anda menghancurkan? Lebih penting lagi, yang mana anda adalah?

HowtoTellaGuyIsFlirting

Para penyelidik mempunyai 102 orang yang tidak dikenali heteroseksual mengambil soal selidik yang membantu mengkategorikan gaya menggoda mereka. Kemudian para peserta berinteraksi secara berpasangan selama 10-12 minit, digerakkan oleh kad yang menyebarkan perbualan dengan soalan seperti, “Apa pencapaian yang anda banggakan?” Penulis kajian menangkap penggoda mereka pada video, dan apabila mereka menyemak rakaman, mereka melihat beberapa perbezaan yang berbeza. Mereka berpisah dengan lima kumpulan berikut: fizikal, tradisional, ikhlas, suka bermain, dan sopan, dan menerbitkan hasil dalam Jurnal Perilaku Nonverbal

“Salah satu perkara penting yang harus diingat adalah bahawa kecerdasan adalah peningkatan perasaan anda terhadap orang lain-sesuatu yang anda tidak dapat dengan mudah menghalang. Apabila anda menyatakan diri anda dengan seseorang yang anda sukai, tingkah laku nonverbal dan lisan mula mencerminkan tarikan, dengan senyuman coy di sini dan ketawa dan menggoda di sana, untuk menjelaskan bagaimana perasaan anda tentang seseorang, “kata Jeffrey Hall, penulis kajian dan profesor pengajian komunikasi di University of Kansas, dalam pembebasan. Begini bagaimana setiap gaya yang berbeza ditakrifkan supaya anda boleh menentukan apa isyarat yang anda hantar dan terima.

__Physical: __ Gaya ini semua tentang bahasa tubuh, seperti mengangguk sambil tersenyum dan melakukan sesuatu yang dikenali sebagai “palming”, yang menunjukkan tangan dan pergelangan tangan anda ketika anda bercakap. Apa yang menarik adalah bahawa ramai pengganggu fizikal dalam kajian ini seolah-olah bertindak dengan cara yang tegas. Kelenturan fizikal, terutamanya lelaki, memberi kurang pujian dan melirik dengan lebih kerap berbanding dengan jenis lain. Para penyelidik menyangka ia mungkin kerana ini bukan bagaimana pasangan mata kucing fizikal biasanya akan mencari rakan kongsi-jika anda seorang teman fizikal, anda semua tentang nonverbal menggoda di bar dan kelab, dan kurang berkemungkinan menggunakan persahabatan sebagai segue menjadi sesuatu yang lebih.

Tradisional: Orang dalam kategori ini percaya lelaki harus membuat langkah pertama. Wanita yang menggembirakan tradisional melakukan banyak palming, yang kajian terdahulu menafsirkan sebagai “jemputan isyarat untuk pacaran.” Penggoda wanita tradisional juga lebih cenderung untuk mengusik pada permulaan sembang dengan seseorang yang menarik. Pelarian tradisional lelaki bersandar lebih dekat kepada rakan-rakan mereka, dan suara mereka lebih tinggi pada separuh pertama interaksi. Mereka juga menyeberang dan tidak menyentuh kaki mereka dengan banyak, yang membuka postur mereka.

Ikhlas: Mereka yang mencium ikhlas cuba membuat hubungan emosi dengan menunjukkan minat pada orang yang mereka tengok. Sekiranya anda seorang lelaki yang ikhlas dan anda menjadi seorang lelaki, kemungkinan besar anda akan menghantar beberapa coy melihat cara anda untuk memberi isyarat tarikan anda. Wanita yang ikhlas menggumam senyuman dan ketawa satu tan, dan lelaki ikhlas bersandar seperti yang tradisional, tetapi mereka menyeberang kedua-dua tangan dan kaki mereka sering semasa perbualan.

Bermain: Flirty hanya ingin berseronok, kan? Inilah yang dikatakan para penulis kajian sebagai “gaya penonjolan diri yang menggembirakan,” bahawa orang mungkin menggunakan “sebagai cara untuk mencapai matlamat peribadi, bukan relasi,” tidak semestinya untuk sebab-sebab romantis. Lelaki dan wanita suka bermain adalah lebih bebas daripada gaya lain, terutama lelaki. Dalam gerakan yang lurus dari kerajaan haiwan, orang-orang mengangkat dada mereka. Wanita-wanita itu pergi dari coy (banyak mengangkat bahu dan bertindak sedikit ditarik balik) pada mulanya untuk meredakan pandangan yang menantang di tengah-tengah melalui interaksi.

Sopan: “Mereka memikul sikap, komunikasi bukan seksual, dan kelakuan yang kurang maju,” kata kajian itu. Sopan-saling berpura-pura menyimpan jarak yang saling menghormati antara satu sama lain, dan bahkan meningkatkan jarak semasa segmen 4-6 minit. Sopan sombong boleh terlewat kerana kerana mereka tidak melakukan kelakuan yang jelas, tetapi ia hanya bermakna mereka cuba bermain dengan peraturan.

__ Semua ini tidak dapat dinafikan menarik, dan saya harap saya dapat mengambil bahagian dalam kajian ini untuk melihat jenis saya flirt! Berdasarkan maklumat di atas, saya akan mengatakan saya campuran fizikal dan suka bermain. Bagaimana dengan awak? __

PS: Hi! Kami memerlukan input anda. Sila ambil kajian yang sangat cepat ini untuk memberitahu kami apa yang anda mahu lihat lebih banyak pada Smitten. Terima kasih!