Dari umur 13 hingga 26 tahun, saya sangat pandai. Saya akan melemparkan tangan ke selatan dan di bawah dua minit-bam-selesai. Orgasme dengan pasangan tidak pernah menjadi masalah, sama ada bergantung kepada beberapa faktor (seperti bagaimana mereka lebih baik menjadi sejuk dengan turun ke saya). Tetapi empat tahun yang lalu saya mula mengambil ubat Effexor, SNRI digunakan untuk merawat kecemasan dan kemurungan, dan tiba-tiba melancap dan orgasming pergi dari kerja cepat dan mudah untuk sebenar. Saya akan cuba untuk menggosok satu sebelum tidur – sesuatu yang saya hanya akan lakukan, oh saya tidak tahu, dua bilion kali sebelumnya? -Dan bukan klimaks dengan cepat, sesuatu yang jelas off. Ia masih terasa sangat bagus, tapi pelepasan kelihatan jauh, seperti yang saya jangkakan untuk sesuatu yang diletakkan pada rak yang terlalu tinggi.

Sudah tentu, saya selalu pergi ke sana pada akhirnya. Tetapi menyentuh diri saya menjadi frustrasi dan hampir tidak bernilai usaha. Seperti Hari Hijau pernah mengadu, melancap telah hilang keseronokannya. Untuk seketika, saya berputus asa, atau, dalam secubit, saya akan menggunakan bantuan visual seperti lucah untuk sekurang-kurangnya menghidupkan saya pada kelajuan kilat, walaupun hanya menyelesaikan masalah orgasme saya sebahagian masa.

Tetapi-dan saya sedar ini adalah masalah yang sangat istimewa untuk mempunyai-bagaimana jika saya tidak merasakan menonton porno? Bagaimana jika saya ingin menggosok satu untuk membantu saya tidur, dengan cara yang saya mahu-santai, cara saya selama bertahun-tahun sebelum saya mula mengambil ubat ini?

Sebelum kita masuk ke dalam apa yang akhirnya menyelamatkan orgasme saya, penting untuk ambil perhatian bahawa-sebagaimana mana-mana pembekal penjagaan kesihatan akan memberitahu anda-tidak ada dua badan yang sama. Apa yang berfungsi untuk saya mungkin tidak berfungsi untuk anda, dan sebaliknya. Dan itu OK! Tetapi jika anda sedang mencari orgasme anda sendiri, sangat membantu untuk mengetahui apa yang mengejarnya bermula. Menurut Isabel Gregg, pengamal jururawat di Bellevue Hospital Centre di New York City, terdapat banyak sebab wanita mungkin mengalami kehilangan pemacu seks atau orgasme (kadang-kadang dipanggil anorgasmia).

Sekiranya anda yakin bahawa perubahan yang anda rasa disebabkan oleh kecemasan atau kemurungan anda, terdapat alasan perubatan yang sempurna untuknya. “Dengan tahap serotonin yang lebih tinggi – yang mana SSRI dan SNRI sama-sama lakukan, teruskan serotonin di sekitar otak dan sistem saraf lebih lama, meningkatkan regulasi emosi-pemacu seksual berkurangan,” kata Gregg. “Ubat-ubatan ini juga memberi kesan kepada dopamin dan oxytocin juga, dua neurotransmiter yang penting dalam pengalaman emosi seperti jatuh cinta, ikatan ibu, dan keseronokan seksual atau keinginan.”

Tidak semua punca pemacu seks rendah atau anorgasmia adalah berkaitan antidepresan. “Kebanyakan wanita yang datang kepada saya dengan soalan tentang pemacu seks mereka sedang menjalani beberapa jenis tekanan hidup, sama ada masalah kewangan, masalah dengan rakan kongsi, drama keluarga, ketidakpuasan di tempat kerja, atau penyakit mental,” kata Gregg. “Saya suka mengingatkan wanita dalam situasi ini bahawa keperluan seksual sentiasa berubah, dan tidak baik untuk pergi ke bilik tidur sepanjang masa.”

Langkah pertama dalam memulihkan kehilangan O saya adalah mempertimbangkan semua pilihan saya-dan dengan “pilihan,” maksud saya mainan seks. Saya hanya mempunyai satu atau dua penggetar dalam hidup saya dan menggunakan kedua-dua mereka satu atau dua kali dan segera hilang atau lupa tentang mereka. Secara terang-terangan, saya tidak pernah mendedikasikan banyak masa untuk mencari mainan yang direka khas untuk pilihan dan keperluan saya, jadi saya menetap dan melakukan penyelidikan.

Pembelian berharga pertama saya telah digambarkan sebagai “Cadillac of vibrators” -the satu-satunya Hitachi Magic Wand. Jika anda seorang orgasmer yang berpusat pada kelentit seperti saya, maka lelaki jahat ini kelihatan seperti tukang punggung belakang dan juga boleh digunakan seperti itu-harus menjadi tongkat malam. Ia seperti LBD vibrators. Paling penting, walaupun, ia mengurangkan masa orgasme yang terhambat Effexor kembali ke hanya beberapa minit dan bukan kira-kira dua juta tahun.

arnab vibe.jpg

Sekarang, saya mempunyai pengakuan yang sangat asas: episod klasik “Arnab” Seks dan Kota, di mana Charlotte menjadi terobsesi dengan alat vibrator Arnabnya, 100 peratus mempengaruhi keputusan saya untuk mencuba untuk diri saya sendiri. Dan saya boleh bersetuju bahawa ia hebat. Tetapi untuk menjadi jujur ​​dengan sempurna, bermula dengan penembusan dan rangsangan kelentit bagi saya adalah seperti memakan sepotong coklat coklat yang kaya: Ia lazat dan pasti merawat khas, tetapi saya tidak fikir saya mahu setiap hari. Tambahan pula, apa-apa keperluan penembus perlu pelincir, dan kemudian perkara-perkara hanya menjadi kemas dan saya tidak berasa seperti berurusan dengannya. Ingat, saya berada di sini untuk kemudahan.

Tetapi apa-apa, dan maksud saya tiada apa-apa, telah dibandingkan dengan apa yang perangsang clitoral tidak langsung, atau “sentuhan bebas,” mainan tidak. Saya menggunakan salah satu yang dipanggil Satisfyer, versi sedikit lebih murah daripada pemain yang diluluskan oleh Womanizer, kedua-duanya adalah lookalikes pori pembersih yang kononnya meniru seks oral, merangsang kelentit dengan sedikit air. Walaupun ia bukan sensasi hangat, basah yang seks oral sebenar, peranti kecil pegang tangan ini dapat melakukan sejenis sihir yang menghantar saya melalui bumbung, seperti, di bawah satu minit. Menemukannya adalah wahyu.

Namun, anda tidak boleh panik jika mainan ini tidak berfungsi untuk anda seperti yang mereka lakukan untuk saya. Menurut Gregg, terdapat banyak pilihan yang berbeza untuk menangani penurunan seks yang disebabkan oleh kemurungan. Pertama, katanya, berbincang dengan pembekal penjagaan kesihatan anda tentang menyesuaikan dos ubat anda. “Mencari ubat antidepresan yang betul atau ubat antianxiety untuk anda bukanlah keadaan ‘satu dan dilakukan’,” katanya. “Ia boleh memerlukan banyak percubaan dan kesilapan dan boleh mengambil sedikit masa untuk menyesuaikan diri.”

Beliau juga mengesyorkan untuk mengambil stok kesihatan anda secara umum. “Ubat-ubatan lain atau tekanan hidup, termasuk penggunaan alkohol, penggunaan dadah lain, dan beberapa ubat-ubatan kesihatan tidak dapat mempengaruhi pengalaman dan prestasi seksual,” katanya. Dia mengesyorkan berfokus untuk mendapatkan tidur yang cukup, berusaha mengurangkan tekanan, menghadapi isu hubungan, dan memotong alkohol dan rumpai. Ia boleh mengagumkan apa penjagaan diri yang sedikit boleh dilakukan untuk kehidupan seks anda.

Akhirnya, anda juga boleh melihat masa ini sebagai cara untuk berhubung dengan seksualiti anda sendiri. Percubaan! “Keperluan seksual anda boleh berbeza-beza sepanjang hayat anda, dan sesuatu yang bekerja pada tahun lepas mungkin bukan apa yang anda perlukan sekarang,” kata Gregg. “Saya akan mengesyorkan menggunakan peluang ini untuk mencuba perkara baru untuk melihat apa yang berlaku untuk anda sekarang. Contohnya, jika anda tidak berjaya dengan orgasme penetrasi, berikan kelentit anda sedikit cinta. “Dia juga mengingatkan kita bahawa” ini adalah masalah yang dihadapi oleh banyak wanita dan lelaki. Anda tidak sendirian! “

Jadi, ingatlah, tidak ada kekurangan pilihan untuk mencari orgasme yang hilang. Sama ada ia melibatkan pelaburan dalam mainan seks atau dua untuk tujuan “eksperimen” atau hanya mengambil ranjang panjang di dalam tab, terdapat banyak cara untuk mula melihat bintang lagi tidak lama lagi.