Pembaca muda kita takut untuk memberitahu lelaki dia seorang perawan, tetapi saya fikir ia adalah idea yang tidak baik untuk menyembunyikan kebenaran.

1101 confused girl with guy friend sm

Dia menulis:

* “Saya seorang dara berusia 20 tahun. Sebagai seorang dara sentiasa membuat saya bimbang tentang bertemu seorang lelaki kerana saya akan terkejut untuk membesarkannya dan terutama sejak saya pergi ke universiti kecil, banyak orang tahu satu sama lain. Adakah mungkin melakukan hubungan seks tanpa dia mengetahui anda seorang dara? “* Jawapan ringkas di sini adalah ya – mungkin mungkin untuk melakukan hubungan seks tanpa pasangan anda mengetahui bahawa anda seorang dara. Tetapi hanya kerana sesuatu yang mungkin tidak bermakna ia adalah idea yang baik. Pada pendapat saya, kejujuran adalah dasar terbaik dalam keadaan ini, dan berikut adalah enam alasan mengapa:

  1. Ia mungkin, tetapi tidak menjamin bahawa dia tidak akan tahu. Adakah dia dapat memberitahu anda seorang dara dengan melihat anda telanjang? Tidak. Sebenarnya, sesetengah pakar mengatakan mungkin tidak ada cara untuk mengetahui sama ada seorang wanita adalah dara, walaupun dengan ujian ginekologi. Walau bagaimanapun, ada kemungkinan anda boleh berdarah pertama kalinya (walaupun ramai wanita tidak), dan ada kemungkinan anda mengalami kesakitan pada kali pertama anda (sekali lagi, ada yang tidak). Perkara-perkara ini mungkin membawa dia untuk mengetahui bahawa pengalaman pertama anda dengan seks sama ada anda mahu atau tidak. Dan dengan cara ini, jika anda bimbang dia mungkin menyebarkan berita di sekitar kampus mengenai pengalaman seksual anda bersama-sama, anda tidak sepatutnya mempertimbangkan seks dengan lelaki ini.

  2. Untuk keselesaan fizikal anda. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, kali pertama boleh menjadi tidak selesa dan bahkan menyakitkan bagi sesetengah wanita. Sudah tentu, dara atau tidak, tiada seorang pun yang anda tidur dengannya harus lebih kasar daripada yang anda mahukan. Walau bagaimanapun, pemasa pertama mungkin memerlukan sentuhan yang lebih halus daripada seseorang yang lebih berpengalaman, dan jika seorang lelaki tahu ia adalah kali pertama anda, dia akan lebih sedar bahawa dia harus lebih lembut dan lambat untuk memastikan keselesaan anda.

  3. Untuk keselesaan mentalnya. Oleh kerana kebanyakan orang berfikir kehilangan keperawanan mereka sendiri sebagai satu kesepakatan besar, itu adalah alasan mengapa kebanyakan orang juga berpendapat ia adalah masalah besar untuk menjadi orang pertama. Sekali lagi, saya berharap mana-mana lelaki yang anda pilih untuk tidur dengannya akan cuba membuat pertama kalinya bersama pengalaman yang baik sama ada anda seorang dara atau tidak. Tetapi jika dia tahu anda, dia boleh membuat usaha lebih keras untuk memastikan perkara berjalan lancar dan anda selesa setiap langkah. Sekiranya dia mengetahui fakta itu, dia mungkin merasa bersalah bahawa dia tidak tahu ia merupakan satu peristiwa besar dalam hidup anda. Dan walaupun anda tidak berbohong, dia mungkin merasa dikhianati bahawa anda tidak akan lebih bersamanya. Bukan permulaan yang baik untuk hubungan.

  4. Kerana itu tidak boleh diketepikan atau dimalukan. Tidak ada umur yang betul atau salah untuk kehilangan keperawanan anda. Pada usia 20 tahun, anda berada dalam syarikat yang baik dengan banyak orang lain yang masih belum bersetubuh, walaupun seolah-olah semua rakan anda telah melakukannya. Menjadi seorang dara bukan perkara buruk dalam apa cara. Menjadi takut memberitahu orang membuatnya kelihatan seperti anda fikir anda perlu malu mengenainya. Anda semestinya tidak boleh.

  5. Sikapnya tentang perkara ini mungkin memberitahu anda sesuatu tentang dia. Sekiranya dia seorang lelaki yang terlalu berminat untuk mengambil keperawanan anda, dia agak skeasy. Sekiranya dia mula freaking tentang bagaimana perawan adalah “peringkat lima clingers,” dia jerk yang tidak matang. Sekiranya dia boleh membincangkan secara rasional dengan anda dan dia mahu melakukan hubungan seks dengan anda atas sebab yang betul, dia penjaga.

  6. Pastikan anda siap untuk seks. Jika anda terlalu malu untuk bercakap mengenai seks dan bersiap sedia untuk melakukannya, anda mungkin tidak bersedia untuk benar-benar melakukan hubungan seks. Ya, ia boleh menjadi perbualan yang tidak menyenangkan. Tetapi anda sepatutnya dapat wanita dan bercakap dengan jujur ​​tentang hal itu jika anda secara emosi cukup matang untuk menangani hubungan seks.

Saya harap ini membantu anda. Bersantai dan nikmati masa ini dalam kehidupan anda untuk pengalaman baru!

Apa yang anda fikirkan? Adakah anda seorang yang pernah melakukan seks untuk pertama kalinya tanpa memberitahu pasangan anda bahawa anda seorang dara? Adakah anda bersetuju bahawa pembaca kami harus jujur ​​mengenainya, atau adakah anda fikir ia tidak sesuai untuk diberitahu??

Artikel lain yang mungkin berguna untuk pembaca kami dan sesiapa sahaja yang bersedia untuk pertama kalinya:

Apa yang Lelaki Benar-benar Memikirkan Virgins?

Lekap Bersama, Bersukacitalah! Menunggu Menghilangkan Keperawanan Anda Mungkin Memimpin Hubungan Lebih Besar Kemudian Dalam Kehidupan.

A Guide to Losing Your Virginity “Late”

Foto: Thinkstock