Ia tidak begitu jelas mengapa melihat matahari terbenam, bintang, bulan, atau langit dengan seseorang yang istimewa adalah romantis, tetapi itu sahaja. (Sekiranya bukti lanjut diperlukan, izinkan kami membentangkan adegan yang tidak dapat dilupakan ini dari Lady dan Tramp.) Mungkin mengagumi keindahan alam semulajadi dan dunia yang luas di sekeliling kita membuat kita merasa aman dan bahagia, seperti kita harus merebut masa ini, menghargai yang kita ada bersama. Anda boleh merasakan perasaan itu pada hari Jumaat, 31 Julai, apabila kami mendapat bulan biru pertama sejak 2012.

biru moon

Mahu menonjolkan sains ilmu pengetahuan bumi sedikit pada tarikh yang romantis? Benarkan kami berkongsi beberapa statistik dari NASA dengan anda:

  1. Bulan biru sebenarnya tidak biru. (Maaf.) Asap dan abu boleh membuat bulan kelihatan biru-itulah sebabnya terdapat laporan bulan-bulan biru selepas Gunung St. Helens meletus pada tahun 1980, tetapi hujung minggu ini bulan akan menjadi kelabu mutiara biasa.

  2. Bulan biru berlaku apabila terdapat dua bulan penuh dalam bulan kalendar-yang kedua dianggap “biru.”

  3. Ia bukan gila yang jarang berlaku. Bulan biru boleh berlaku setiap beberapa tahun-semuanya bergantung kepada bagaimana kitaran bulan (iaitu 29 hari) menyegerakkan dengan kalendar bulanan kami.

  4. Ada satu perkara seperti Blue Moon Cocktail, yang biru (atau kadang-kadang ungu). Dan, tentu saja, bir Bir Birra (yang pertama kali disebut Bellyslide Belgian White), yang biasanya disajikan dengan sepotong oranye-hanya supaya Anda memiliki semua warna yang dilindungi. PS: Jangan lupa lagu itu-klasik.

  5. Oh, dan bilakah bulan purnama pertama bulan ini? 2 Julai.

Nikmati satu ini-kami tidak akan mendapat satu lagi sehingga 2018. Pada bulan Januari. Dan siapa yang mahu berada di luar masa itu?

Lebih dari Glamor: