Terdapat beberapa soalan mengenai lelaki yang hanya dapat dijawab lelaki. Kami meminta dudes di guyspeak.com (baca lebih lanjut mengenai mereka di sini), kerana mereka mengambil teka-teki ini:

S: Teman lelaki saya kehilangan abangnya dua minggu lalu. Dia telah menutup saya dari hidupnya: Dia berpisah dengan saya dan memberitahu saya untuk teruskan kerana dia mahu bersendirian. Kami gembira dan cinta sebelum ini. Saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Saya mahu tunggu dia, tetapi berapa lama terlalu lama?

1019 man crying dealing with death
PHOTO: Getty Images / Stockbyte

menutup muka sebelah lelaki dengan air mata yang keluar dari matanya

Saya tidak tahu berapa lama terlalu lama, tetapi sudah pasti lebih lama daripada dua minggu.

Teman lelaki anda telah mengalami salah satu perkara yang paling traumatik yang dapat dialami seseorang, kematian orang yang disayangi. Dia bergolak sekarang dan ia akan mengambil masa, jelas, untuk berduka. Kemarahan adalah sebahagian daripada kesedihan, itulah sebabnya dia memotong kamu. Dia membenci dunia sekarang kerana mengambil saudaranya, dan anda adalah sebahagian dari dunia itu, walaupun dia mengasihi anda. Dia hanya dibutakan dengan kemarahan dan kesedihan.

Anda seolah-olah faham ini, dan kudos kepada anda untuk itu, dan kerana bersedia untuk menunggu dia. Itulah cinta dalam tindakan-bukan sekadar kata-kata kosong. Saya yakin ia menyakitkan untuk dimatikan apabila anda mahu sangat teruk untuk membantunya, tetapi ada sedikit yang anda boleh lakukan sehingga dia keluar dari kejutan. Berikan dia ruang yang dia perlukan, dan biarkan dia tahu bahawa anda berada di sana untuknya ketika dia sudah bersedia untuk bercakap.

Berapa lama masa ini, saya tidak tahu. Orang ramai bersedih dan sembuh dengan cara yang berbeza dan lebih panjang. Kematian saudara adalah sangat besar, jadi bersiaplah untuk proses yang panjang. Hanya anda boleh membuat keputusan berapa lama anda sanggup bertahan dengannya. Sekiranya anda gembira dan sayang seperti yang anda katakan, maka dia berbaloi.

Hanya tahu bahawa acara ini akan mengubahnya-untuk lebih baik atau lebih buruk-jadi jangan terkejut apabila dia dan hubungan anda berbeza. Saya tidak mengatakan bahawa untuk bimbang anda, tetapi hanya dengan sabar terhadap harapan anda kepadanya. Mendapatkannya akan mengambil masa yang lama, dan dia akan memerlukan banyak kesabaran dan sokongan daripada anda. Jika hari itu tiba apabila anda bosan menunggu dan memutuskan untuk meneruskan, jadi jadilah. Itulah hak anda. Tetapi ia terlalu awal untuk berfikir tentang perkara itu sekarang.

–Ditulis oleh Cary McNeal untuk guyspeak.comPernahkah anda kehilangan seorang yang tersayang? Bagaimanakah ia mempengaruhi hubungan anda??

Lebih banyak dari guyspeak.com:

  • Hubungan kami telah berada di atas batu sejak ibunya berlalu. Apa yang saya buat?

  • Rakan saya meninggal setahun yang lalu. Sekarang teman wanitanya bertarikh kawan baiknya. Adakah ini OK??

  • Mengapa lelaki menutup apabila wanita mahu bercakap?

  • Rakan GuySpeak di Facebook dan ikuti mereka di Twitter.

Lebih Banyak Cara Dapatkan Glamor

Lawati Shopglamour.com untuk barangan comel bermula pada hanya $ 10!

Masukkan undian Glamour terbaru!

Ikuti kami di Twitter.

Tambah Glamor ke laman utama iGoogle anda.

Foto: Thinkstock